Online dienst
Easy Banking Business Mobile is een gratis app, ontwikkeld voor ondernemingen als aanvulling op Easy Banking Business Web.
Hoe werkt het?
- Koppel uw toestel eerst aan Easy Banking Business:
- Meld u aan bij Easy Banking Business op uw computer.
- Download de app op uw toestel in de iOS App Store of de Google Play Store.
- Open Easy Banking Business Mobile, klik op ‘Aan de slag’ en volg de stappen.
- Daarna herkent de app uw toestel en moet u alleen maar aanmelden met uw mobiele pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning.
- U krijgt dan binnen enkele seconden veilig toegang tot uw zicht- en spaarrekeningen. U kunt de verrichtingen van de laatste twee jaar raadplegen en elke verrichting zien die gepland, nog hangende (bv. in afwachting van de uitvoering als er onvoldoende geld op uw rekening staat) of geweigerd is.
- U kan uw professionele kredieten raadplegen.
- U kan uw kredietkaarten en de transacties van de laatste 12 maanden raadplegen.
- U kan Europese overschrijvingen tussen uw eigen rekeningen, naar uw bewaarde begunstigden of nieuwe begunstigden invoeren.
- U kan taken van Europese overschrijvingen, instantoverschrijvingen, internationale overschrijvingen, overschrijvingsbestanden, doorlopende opdrachten, kredieten en kredietkaarten (de)blokkeren of afsluiten raadplegen die wachten op uw goedkeuring (ingevoerd via Easy Banking Business Web of Mobile) en ze eenvoudig ondertekenen met uw vijfcijferige mobiele pincode. U kan tot 10 enkelvoudige Europese overschrijvingen tegelijkertijd ondertekenen. Dit alles binnen de limieten zoals vermeld in 'Goed om te weten' hierna.
-
Als u de overschrijving onmiddellijk wil ondertekenen en de dagelijkse limiet (zie hierna in 'Goed om te weten') wordt overschreden, gaat de ingevoerde informatie niet verloren. U kan de overschrijving bewaren om deze op uw computer of de volgende dag via uw app te tekenen.
Voordelen
- Functioneel: u kan uw rekeningen, kredieten en kredietkaarten raadplegen en Europese overschrijvingen invoeren en ondertekenen waar en wanneer u maar wilt. U kan taken van internationale overschrijvingen, overschrijvingsbestanden, doorlopende opdrachten, kredieten en kredietkaarten (de) blokkeren of afsluiten ondertekenen.
- Veilig: dankzij uw mobiele pincode van vijf cijfers.
- Handig: geen kaartlezer nodig.
- Efficiënt: altijd in overeenstemming met de gebruiksrechten zoals vastgelegd in uw Easy Banking Business Web-contract.
Goed om te weten
- Basisvoorwaarde
Vereisten om met Easy Banking Business Mobile aan de slag te gaan:- U gebruikt een iPhone, iPad, Android-smartphone of -tablet met een werkende camera.
- De locatie van uw telefoon is ingesteld op een EU-land, zodat u de app kunt downloaden uit een App Store in een EU-land.
- U gebruikt Easy Banking Business al op uw computer.
- Uw contractbeheerder heeft u gemachtigd om toegang te krijgen tot het contract op mobiele toestellen. Hebt u nog geen contractbeheerder? Dan kunt u er gewoon één aanwijzen in uw onderneming en contact opnemen met de helpdesk op het nummer + 32 2 565 05 00 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 17 uur).
- Soorten verrichtingen
Met de app kan u Europese overschrijvingen, instantoverschrijvingen, internationale overschrijvingen, overschrijvingsbestanden, doorlopende opdrachten, kredieten en kredietkaarten (de)blokkeren of afsluiten ondertekenen. Andere verrichtingen moeten op uw computer worden ondertekend. - Bedrag van de verrichtingen
Voor overschrijvingen tussen uw eigen rekeningen gelden de tekenregels die zijn vastgelegd in uw Easy Banking Business contract.
Voor overschrijvingen naar andere rekeningen gelden de hieronder vermelde regels.
Voor instantoverschrijvingen geldt naast de dagelijkse limiet van 150.000 EUR per gebruiker ook een daglimiet van 50.000 EUR per rekening.
Overschrijvingen met één handtekening | Transactielimiet |
Handtekening via de app | Beperkingen die zijn vastgelegd in uw Easy Banking Business-contract, met een maximum van 150.000 EUR/gebruiker/dag* |
Overschrijvingen met twee handtekeningen | Transactielimiet |
Beide handtekeningen via de app | Beperkingen die zijn vastgelegd in uw Easy Banking Business-contract, met een maximum van 150.000 EUR/gebruiker/dag* |
Eerste handtekening via de app, tweede handtekening via de computer | |
Eerste handtekening via de computer (met itsme op uw smartphone), tweede handtekening via de app | |
Eerste handtekening via de computer (met kaartlezer), tweede handtekening via de app |
Beperkingen die zijn vastgelegd in uw Easy Banking Business-contract |
*De mobiele limiet (150.000 EUR/gebruiker/dag) wordt gedeeld tussen overschrijvingen getekend via uw computer met itsme en via Easy Banking Business Mobile.
Productfiche: EBB Mobile
Nuttige link(s)
Neem voor vragen of voor de inschrijving op Easy Banking Business contact op met de helpdesk van Easy Banking Business op het nummer 02 565 05 00 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 17 uur) of via het e-mailadres ebb@bnpparibasfortis.com of raadpleeg uw relatiebeheerder.