Article

06.09.2023

Nieuwe mobiliteit: de troef van technologie

Is technologie een troef voor de overstap naar nieuwe mobiliteit voor bedrijven? Dit vindt Philippe Kahn, Mobility Solutions Expert.

Onze samenleving ondergaat een duurzame transitie. Om daaraan bij te dragen moeten bedrijven hun mobiliteit heroverwegen. Sinds 1 juli 2023 voelen we de eerste gevolgen van het uitdoven van de fiscale aftrekbaarheid van bedrijfsvoertuigen met een verbrandingsmotor tegen 2026. Tegelijk maakt het federale mobiliteitsbudget deze (r)evolutie een pak concreter en werkbaarder. Eén ding is zeker: technologische tools, vooral applicaties, spelen een sleutelrol. Philippe Kahn, Mobility Solutions Expert bij Arval BNP Paribas Group, legt uit waarom.

1 juli 2023: een sleutelmoment

"In de weken na het scharniermoment van 1 juli 2023 zagen we de behoeften van onze professionele klanten al veranderen", legt Philippe Kahn uit. "Sommige bedrijven hadden al concrete stappen gezet naar een duurzame transitie. Maar in heel wat bedrijven rijzen nu pas veel concrete vragen en bezorgdheden van medewerkers die beantwoord moeten worden. Hoe kan ik een elektrische auto gebruiken als ik in de stad woon en er geen oplaadpunten beschikbaar zijn? Heb ik zin om elke twee dagen op zoek te gaan naar een betrouwbare plek om op te laden? En ben ik bereid om mijn mobiliteit fundamenteel te herzien? Voor werkgevers is het een prioriteit om op al die vragen een bevredigend antwoord te geven.”

Naast het beheer van een elektrische bedrijfswagen van a tot z, inclusief opladen, beginnen almaar meer ondernemingen hun globale mobiliteitsbeleid te herzien. Ze analyseren alle bestaande alternatieven, met name de multimodale. “En dat is uitstekend nieuws”, gaat Philippe Kahn verder. “Want het is een verplichte passage voor hun toekomst. Ik denk dat de vraag naar zo’n oplossingen steeds groter zal worden. Om daar vlot op in te spelen, zijn technologie en vooral apps een belangrijke troef."

Anticiperen om beter te dienen

Ondernemingen beginnen er meer en meer over na te denken, maar voor Arval BNP Paribas Fortis en Philippe Kahn is het al jaren een prioriteit. "We anticiperen al meer dan vijf jaar op de veranderingen die aan de gang zijn, met als doel een veel bredere mobiliteitsvisie en expertise te hebben dan alleen leasing. Vandaag hebben we trouwens een volledige afdeling die zich daar uitsluitend mee bezighoudt. Dankzij die expertise kunnen we tegemoetkomen aan en zelfs vooruitlopen op de behoeften van bedrijven. Die zitten vaak met vragen en voelen zich soms wat verloren in deze mobiliteitsrevolutie."

Een vereenvoudigde en vlottere ervaring dankzij technologie

Maar waarom en hoe speelt technologie een belangrijke rol in deze transitie naar een duurzamere mobiliteit van bedrijven? "Het maakt de ervaring van deze nieuwe mobiliteit eenvoudiger en gebruiksvriendelijker. De laatste marktontwikkelingen liggen in die lijn", antwoordt Philippe Kahn. "Dat geldt ook voor de nieuwe mobiliteitsapps die we onze zakelijke klanten voortaan aanbieden. Voor werkgevers vergemakkelijken ze het beheer van het mobiliteitsbudget dat de federale overheid invoerde. Dit budget met zijn drie pijlers is cruciaal om de mobiliteit te herdenken. Maar tegelijk hoort daar een zekere reglementaire complexiteit bij. Net om daarop in te spelen zijn we vijf jaar geleden al begonnen met de ontwikkeling van een hele reeks technologische tools die het beheer van het mobiliteitsbudget vergemakkelijken. Bijvoorbeeld om onze klanten in staat te stellen heel eenvoudig de gecombineerde keuze voor een elektrische wagen en een fiets te beheren binnen dat budget. Vanuit die innovatielogica, die gericht is op een aangename gebruikerservaring, integreren onze apps heel concreet alle facetten van de nieuwe professionele mobiliteit, toegankelijk via een smartphone. Gebruik van openbaar vervoer, deelmobiliteit, taxi's en zelfs parking, ook al behoort dat niet tot het mobiliteitsbudget: alles is op één plaats terug te vinden.”

Dit vergemakkelijkt ook het beheer van transacties. “Mobiliteitsaankopen voor een klein bedrag, zoals een busticket, worden onmiddellijk verrekend en gevalideerd. Er is geen manuele controle meer nodig. Volgens die logica moet er niets voorgeschoten of terugbetaald worden ... en hoeven dus ook geen tickets en andere aankoopbewijzen bewaard of beheerd te worden. Kortom: onze apps vereenvoudigen het mobiliteitsbudget door alle componenten op een gebruiksvriendelijke manier aan te reiken: auto, fiets, scooter, multimodaliteit, openbaar vervoer, gedeelde mobiliteit ..."

Technologie als strategische accelerator

Het innovatietraject dat Arval België uitstippelt, illustreert perfect waarom technologie een belangrijke accelerator is om nieuwe mobiliteitsstrategieën te implementeren. En uiteraard zal wat vandaag bestaat snel evolueren naar een steeds rijkere gebruikerservaring. Philippe Kahn: "Er bestaan al heel wat innoverende tools. Maar we moeten rekening houden met de Belgische complexiteit. Een van de uitdagingen is om alle betrokken actoren onder dezelfde koepel samen te brengen en het resultaat van die samenwerking in eenzelfde 'magische' app te gieten. Wat vandaag in België bestaat, heeft nog vaak een lokale draagwijdte. Zo’n beperking bestaat bijvoorbeeld niet in Nederland dankzij de OV-kaart. Ook de stedenbouwkundige realiteit van ons land is een uitdaging. Want de invoering van mobiliteitshubs buiten de grote stedelijke centra waar alle verplaatsingsmiddelen toegankelijk zijn, is niet zo gemakkelijk."

Eén ding staat vast: de transitie naar een nieuwe bedrijfsmobiliteit staat op de rails. En de nieuwe Arval Mobility App is een waardevolle tool voor onze bedrijven. "Technologische innovatie maakt het mogelijk om de reglementaire complexiteit voor werkgevers te verminderen en multimodaliteit concreet en gebruiksvriendelijk te maken voor hun werknemers", besluit Philippe Kahn.

Arval Belgium nv, Ikaroslaan 99, 1930 Zaventem – RPR Brussel – BTW BE 0436.781.102, nevenverzekeringstussenpersoon geregistreerd bij de FSMA onder het nummer 047238 A. Onder voorbehoud van aanvaarding van uw aanvraag.

Arval Belgium N.V. is een dochtermaatschappij van BNP Paribas Fortis N.V.

Klantenbinding via abonnementen om slimmer te kopen, uit een dal klimmen dankzij nieuwe ideeën … Emna Everard vond de juiste aanpak om haar Brusselse start-up op het goede spoor te zetten.

Emna Everard komt uit een familie van diëtisten en weet dus wat gezond eten is. “Toen ik twaalf was, ontcijferde ik al de etiketten op verpakkingen. Mijn droom was om op een dag een supermarkt te openen waar je blindelings je boodschappen zou kunnen doen”, vertelt ze.

En omdat ondernemen Emna Everard in het bloed zit, is dat precies wat ze deed. In 2016, kort voor het einde van haar hogere studies, lanceerde ze online de ‘gezondste supermarkt’ onder de naam Kazidomi. Ze stelt hoge eisen aan de samenstelling en de smaak van de producten. Het principe is dat Kazidomi de producten met de grootste zorg uitkiest, zodat de klanten in het volste vertrouwen gezonde, voornamelijk biologische producten kunnen kopen, met focus op plantaardige opties.

Klantenbinding

Zes maanden na de lancering versnelt de groei van Kazidomi dankzij de lancering van het getrouwheidsprogramma. Met een abonnement van 59 euro krijgen klanten kortingen van 20 tot 50 procent op alle online verkrijgbare voedings-, cosmetica- en onderhoudsproducten. Dat levert rendement op én besparing.

In 2017 volgt een eerste financieringsronde van 50.000 euro. Kazidomi groeit, breidt de voorraad uit en levert marketinginspanningen. Emna Everard neemt de eerste twee medewerkers in dienst. De omzet stijgt snel, en ontploft helemaal tijdens de coronacrisis. “Consumenten hadden plots tijd om na te denken over hun gezondheid en welzijn en deden een groot deel van hun aankopen online”, legt Everard uit.

Op zoek naar nieuwe wegen

Na de coronacrisis volgde een keerpunt. “Kazidomi moest een nieuwe weg inslaan. We wilden financieel stabiel zijn en niet afhankelijk van externe middelen”, zegt Everard. Samen met haar teams dacht ze na over de kostenstructuur, de operationele efficiëntie en de marketing. Groei is niet langer het hoofddoel, wel het voortbestaan en de financiële gezondheid van het bedrijf, dankzij een slimme reorganisatie.

Later krijgt Kazidomi de groei weer op gang dankzij twee overnames die zorgen voor krachtige synergieën: Smart Fooding in augustus 2022 en Bébé au Naturel enkele maanden later, een bedrijf gespecialiseerd in gezonde producten voor baby’s en hun ouders. “Via Bébé au Naturel konden we het volume geleverde pakketten verdubbelen”, zegt Everard. “Dat heeft ons geholpen om een beter tarief te bedingen bij de transporteurs en de kosten te verlagen.”

Een bank die luistert en snel reageert

Als bankier van de Brusselse start-up kende BNP Paribas Fortis het bedrijf bij de lancering drie kredieten toe, tussen 2016 en 2019. Die steun was op zich vanzelfsprekend, aangezien het engagement van Kazidomi op het vlak van ESG-doelstellingen (Environmental, Social en Governance) perfect aansluit bij de strategie van de bank. “We konden deelnemen aan het Innovation Hub-programma van BNP Paribas Fortis, en onze relatiebeheerder – die de wereld van de start-ups heel goed kende – was meteen enthousiast en luisterde heel goed. Hij geloofde in ons project, volgde het van dichtbij op en adviseerde ons om een reeks events bij te wonen om daar contact te leggen met andere spelers met trajecten en profielen die voor ons interessant konden zijn”, vertelt Everard, die in 2019 Ondernemer van het Jaar was.

En dat was nog niet alles. “In december 2022 konden we mede dankzij BNP Paribas Fortis Bébé au Naturel overnemen. Start-ups zoals Kazidomi hebben een bank nodig die snel reageert. Als er een kans opduikt, om een ander bedrijf over te nemen bijvoorbeeld, is er geen tijd te verliezen. Dossier analyseren, geld beschikbaar maken … BNP Paribas Fortis reageerde altijd meteen en enthousiast en is ons gevolgd in 99 procent van wat we vroegen”, vertelt de CEO opgetogen.

Kazidomi bestaat nu acht jaar en levert 4.000 producten over heel Europa. De Belgische start-up realiseert 90 procent van zijn verkoop via de website en 10 procent via externe kanalen, zoals Delhaize.

Intussen lanceerde Kazidomi ook het eigen merk Kazidomi, met 200 eigen producten. “Door rechtstreeks met de producenten samen te werken, kunnen we de beste producten leveren tegen de beste prijs.”

https://www.kazidomi.com/nl

Kazidomi is klaar om de wereld te veranderen. Ontdek nog meer boeiende verhalen van ondernemers.

Cosucra investeert in de decarbonisatie van zijn productieprocessen. De klemtoon ligt op plantaardige eiwitten op basis van chicorei en erwten voor een gezond en minder vervuilend dieet.

Het Henegouwse bedrijf Cosucra bestaat als sinds 1852. Het bedrijf is vrij klein gebleven met 365 werknemers, maar de activiteiten zijn in de loop der tijd wel veranderd. Vanaf de jaren 80 maakte de verwerking van suikerbieten plaats voor cichorei en gele erwten. Suiker werd vervangen door inuline en erwtenproteïne.

“Veel gezinnen hebben weinig tijd om elke dag een verse maaltijd op tafel te toveren. Met onze producten kan de industrie hen gemakkelijke, snelle en voedzame maaltijden aanbieden”, vertelt Eric Bosly, CEO van Cosucra. “Voedingsdeskundigen benadrukken het belang van vezels en plantaardige eiwitten voor de gezondheid en zo’n dieet heeft ook een positieve invloed op onze voetafdruk.”

Nieuwe investeerders

Om een stap verder te gaan in de decarbonisatie lanceerde het bedrijf in 2023 een investeringsplan van zeven jaar ter waarde van 150 miljoen euro. “We zijn ons zeer bewust van de klimaatcrisis, dus we wilden deze overgang snel maken”, zegt Eric Bosly. “Daarom hebben we drie investeerders aan boord gehaald die onze waarden delen en bereid zijn zich op de lange termijn in te zetten.”

Langetermijnrelatie

Cosucra en BNP Paribas Fortis werken al lang samen. “BNP Paribas Fortis heeft ons gesteund bij onze expansie naar Denemarken en de Verenigde Staten. Het is van grote waarde om één en dezelfde gesprekspartner te hebben voor het opzetten van de financiële structuur van dochterondernemingen, het openen van rekeningen in het buitenland, enzovoort. We vergaderen geregeld samen, waardoor we kunnen rekenen op de expertise van teams die gespecialiseerd zijn in de voedingsindustrie. Hun macrovisie is een mooie aanvulling op die van de lokale accountmanagers die onze activiteiten goed kennen.”

Dezelfde marktvoorwaarden

De inspanningen die Cosucra levert, zullen binnen drie jaar leiden tot een daling van 55 procent van de CO2-uitstoot. Decarbonisatie is maar een van de strijdpunten van Eric Bosly. “We pleiten voor dezelfde marktvoorwaarden als dierlijke eiwitten. Waarom wordt er bijvoorbeeld 20 procent btw geheven op melk op basis van erwten terwijl koeienmelk onder 6 procent valt? Plantaardige producten zijn bovendien duurder omdat je door de lagere hoeveelheden geen schaalvoordelen kan halen. Als je rekening houdt met alle ‘negatieve externe effecten’ van dierlijke producten, zowel op gezondheid als milieu, verdient onze sector ondersteuning tot we een zekere omvang bereiken.”

Mentaliteitswijziging

De ondernemer betreurt de manier waarop de detailhandel vlees gebruikt als lokproduct, door zijn marges te verlagen om consumenten een aantrekkelijke prijs te bieden. “In tijden van inflatie is dat prijsverschil des te nadeliger voor ons. Daarom is er vooral een mentaliteitswijziging nodig. Voedingsdeskundigen zeggen dat een wekelijkse portie van slechts 200 tot 250 gram vlees volstaat om er de voedzame voordelen uit te halen, zonder de negatieve effecten. Maar op dit moment consumeren de meeste Belgen eerder 200 gram vlees per dag.”

Ook de concurrentie van geïmporteerde landbouwproducten haalt Bosly aan als een obstakel.

Cosucra is klaar om de wereld te veranderen. Ontdek nog meer straffe verhalen van ondernemers.

“De Europese Green Deal streeft naar een halvering van de input, wat onder meer leidt tot het verbod op veel herbiciden. Boeren zouden begeleid moeten worden bij deze overgang. En een bedrijf als Cosucra, dat cichorei en erwten binnen een straal van 200 kilometer aankoopt, staat niet op gelijke voet met de sterke Chinese concurrentie.”

Brepols bestaat al meer dan twee eeuwen en maakt sinds 1976 agenda’s waarmee mensen hun waardevolle tijd beter kunnen indelen. Via een interne en diverse projectgroep zetten ze volop in op people, planet en prosperity.

“Vanuit Turnhout en een filiaal in Parijs maken wij met onze 110 medewerkers tools waarmee onze klanten hun tijd beter kunnen indelen. En dat komt hun work-lifebalance ten goede”, vat financieel directeur Philippe Pissens de activiteiten van Brepols samen. “Kwaliteit, vakmanschap en creativiteit staan centraal in onze producten. De agenda’s, kalenders en notebooks van Brepols zijn geen wegwerpproducten, maar gaan zonder problemen een jaar mee. Daarnaast maken we zakelijke lederwaren onder de merknaam ‘Maverick’. We zijn ook gestart met een splinternieuwe collectie hoogwaardige notebooks onder de merknaam ‘de KEMPEN’, en we verdelen de bekende Moleskine-notitieboekjes. Tot slot zijn er onze boekbindactiviteiten”, vertelt hij. De belangrijkste markten voor Brepols zijn de Benelux en Frankrijk.

Financieel op de rails

Sinds de oprichting in 1796 heeft Brepols al veel trends en ontwikkelingen zien passeren. De laatste jaren stonden in het teken van groei. Dat is zeker ook te danken aan de financieel directeur, die in 2000 aan boord kwam. Met 17,4 miljoen euro omzet in 2021, 19,6 miljoen in 2022 en vorig jaar 20,8 miljoen zit het bedrijf duidelijk op de juiste financiële rails. “Die cijfers zijn niet alleen een gevolg van prijsstijgingen. We zijn een sterk bedrijf met een solvabiliteit van 70 procent, wat betekent dat we maar 30 procent financieren met externe middelen”, legt hij uit.

Meer dan bomen planten

“Sinds 2009 gebruiken we uitsluitend FSC-gelabeld papier (Forest Stewardship Council). Voor elke boom die sneuvelt, komt er een nieuwe in de plaats. Maar het kan altijd beter. In 2022 gingen we van start met een projectgroep van mensen uit alle bedrijfsniveaus. Die doopten we P3: we focussen op people, planet en prosperity.”

De projectgroep maakte een analyse van de sterktes en zwaktes van het bedrijf, met werkgeversorganisatie Voka als klankbord. “We wilden zeker niet vervallen in greenwashing”, zegt Pissens. Concreet werkte Brepols achttien actiepunten uit, waarmee het al negen van de zeventien duurzame ontwikkelingsdoelen kon coveren. Naast een charter gaat het bijvoorbeeld over een code of conduct die de toeleveranciers moeten ondertekenen en respecteren. Andere initiatieven zijn de aandacht voor lokale productie, de beperking van het restafval, de vermindering van het energieverbruik en het uitbouwen van een hr-beleid dat oog heeft voor diversiteit en inclusie. “Het doel van deze projectgroep is een intern en extern draagvlak creëren, en duidelijk communiceren met al onze stakeholders.”

Fluïde organisatie

“Eerlijkheid en transparantie naar onze medewerkers toe dragen we hoog in het vaandel”, gaat Pissens verder. “We overleggen intensief met hen, zowel formeel als informeel. We kiezen bewust voor een fluïde organisatiemodel, tussen het hiërarchische en het zelfsturende in, met veel inspraak. Dat is cruciaal, aangezien een kwart van onze medewerkers de komende drie jaar op pensioen gaat. In die context hebben we ook cobots aangeschaft, waardoor het werk minder fysiek belastend wordt voor hen.”

Heldere communicatie

Pissens benadrukt het belang van helder communiceren naar alle stakeholders toe, ook de financiële partners zoals BNP Paribas Fortis. “De bank is uitgegroeid tot een sleutelfiguur in onze bedrijfsvoering. We bezorgen onze relatiebeheerder gedetailleerde cijfers en houden haar op de hoogte van onze duurzame ambities. Van onze contactpersonen bij BNP Paribas Fortis krijgen we niet alleen informatie over financiële producten, maar ook concrete tips. Denk aan het meten van ons energieverbruik en de mogelijkheden voor subsidiëring, bijvoorbeeld om zonnepanelen te leggen. Er is sprake van communicatie in beide richtingen. Onze samenwerking groeide uit tot een echt partnership. Ondernemen met aandacht voor ESG-aspecten (Environmental, Social, Governance) is de maatstaf bij ieder overleg”, besluit Pissens.

Quote

‘De bank is uitgegroeid tot een sleutelfiguur in onze bedrijfsvoering’
Philippe Pissens, financieel directeur Brepols

Brepols is klaar om de wereld te veranderen. Ontdek nog meer straffe verhalen van ondernemers.

Triple Helix noemt zichzelf het eerste verticaal geïntegreerde verwerkingsbedrijf ter wereld dat de industrie een volledig omgekeerde waardeketen wil bieden. Te beginnen met de chemische industrie.

Triple Helix wil een ommekeer teweegbrengen in de traditionele en kapitaalintensieve chemische industrie. Dat doen ze door te investeren in alternatieve grondstoffen en recycling. “We willen voorkomen dat producten zomaar verbrand of gestort worden aan het einde van hun levensduur. We recupereren de materiaalstromen en zetten afval om in nieuwe grondstoffen”, vat CEO Steven Peleman het samen. “Het maakt niet uit om welke afvalstroom het gaat. Ons eerste concrete project is een fabriek om polyurethaanschuim af te breken en opnieuw te gebruiken als vloeibare grondstof voor de industrie.”

Venture studio

Peleman en zijn drie partners kennen de chemische sector en weten dat het erg moeilijk is om daar beweging in te krijgen. “Sommige van die fabrieken bestaan al decennia. Om dan te zeggen, dat we het radicaal anders gaan doen en de markt op zijn kop zetten, zo werkt het natuurlijk niet. Daarom heb je kleinere bedrijven nodig die een soort katalysatorfunctie hebben.”

De kern van Triple Helix is een onafhankelijke venture studio die circulaire projecten opzet, ontwikkelt en de juiste ecosystemen eromheen creëert. “We zijn begonnen met de industrie die we het beste kennen. Maar gaandeweg breiden we onze activiteiten uit. We hebben inmiddels een tiental legal entities en we zijn bezig met een nieuwe cluster rond CO2- en zwavelzuurrecuperatie.”

Friends, family and fools

Triple Helix zit als startup nog altijd in de investeringsfase. “En dat blijft een grote uitdaging”, weet Peleman. “Bijna de enige manier om een initiatief zoals dit gefinancierd te krijgen is door investeerders te vinden die een risico kunnen nemen. Zeker in een sector zoals de onze, waar het meteen gaat over dure installaties, testtoestellen en labo's. Maar ook dure profielen waar je mee moet werken. Want je hebt ervaring en kennis nodig. In de startfase kan je bijna niet anders dan rekenen op friends, family en fools. Maar onze geloofwaardigheid is wel aan het toenemen en dat maakt almaar meer mogelijk”, aldus Peleman.

Schaalbaar en rendabel

De polyurethaanrecyclagefabriek wordt hun eerste lighthouse project. “Hiermee willen we aantonen dat ons businessmodel werkt en dat het schaalbaar en rendabel is. Om zo de traditionele equity spelers warm te krijgen om in het verhaal te stappen.”

Normaal gezien ronden ze het eerste kwartaal de financiering af, waardoor ze eind maart starten met de bouw van de fabriek. “We zijn er helemaal klaar voor. In het labo hebben we goede resultaten. We hebben commitment van partijen in de markt om materiaal aan te leveren en af te nemen. En we zijn met drie landen in gesprek om de fabriek internationaal uit te rollen.”

De volgende twee jaar wil Peleman de infrastructuur rendabel maken en de andere ventures verder uitbouwen. “Het is niet de bedoeling dat we honderd bedrijven gaan oprichten. Wel een paar die echt iets oplossen. En dat dan internationaliseren. Onze eindbestemming is dat we ergens tussen de vijf tot tien jaar kunnen zeggen dat het hele opzet gefinancierd is, vlot draait en mooie resultaten oplevert zodat we het kunnen doorgeven aan de volgende generatie.”

Klaar om meet te werken aan een oplossing

BNP Paribas Fortis volgt en adviseert Triple Helix al 3 jaar, van bij de start van het idee tot de concrete uitwerking van de financieringsmogelijkheden. “We zijn met de bank door een leertraject gegaan”, weet Peleman. “Je moet een relatie opbouwen en elkaar goed leren kennen, zodat beide partijen in staat zijn het risico in te schatten.”

Vandaag is BNP Paribas Fortis een van de twee banken in een consortium dat een groot stuk van de fabriek mee zal helpen financieren. “Ik merk dat ze binnen de bank de kennis hebben om in te schatten waar we mee bezig zijn. Maar belangrijker dan kennis is het begrip van wat wij doen. En dat is er zeker.”

Triple Helix is klaar om de wereld te veranderen. Ontdek nog meer straffe verhalen van ondernemers.

Quote

“We zijn met de bank door een leertraject gegaan. Je moet een relatie opbouwen en elkaar goed leren kennen, zodat beide partijen in staat zijn het risico in te schatten.”, weet Steven Peleman, CEO van Triple Helix.

Discover More

Contact
Close

Contact

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

U bent zelfstandige, oefent een vrij beroep uit, start of leidt een kleinere, lokale onderneming? Ga dan naar onze website voor professionelen.

U bent particulier? Ga dan naar onze website voor particulieren.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Typ de code die in de afbeelding wordt getoond:

captcha
Check
De Bank verwerkt uw persoonsgegevens overeenkomstig de Privacyverklaring van BNP Paribas Fortis NV.

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Top