Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Typ de code die in de afbeelding wordt getoond:

captcha
De Bank verwerkt uw persoonsgegevens overeenkomstig de Privacyverklaring van BNP Paribas Fortis NV.

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Nieuws

29.03.2018

Wie wordt CFO of the Year 2018?

CFO of the Year is een initiatief van Trends in samenwerking met BNP Paribas Fortis. De onderscheiding beloont CFO’s die een belangrijke rol spelen in de financieel-strategische uitbouw van hun Top 500-onderneming.

Wie wordt de opvolger van Luc Popelier (KBC Groep)? Ook dit jaar stelde de jury een shortlist op met vijf kandidaten. Volgens de jury onderscheidden de genomineerden zich door hun professionalisme, hun leiderschap en de financieel-strategische bijdrage tot de ontwikkeling van hun onderneming. Er staan dit jaar twee vrouwelijke genomineerden op de shortlist.

  • Birgit Conix (Telenet)
    Nog even is Birgit Conix CFO van Telenet, voor ze in juli de overstap maakt naar Tui. Vandaag kan ze tevreden terugblikken op een geslaagd parcours. Toen ze in 2013 overkwam van Heineken begon de groei bij Telenet te stokken. Dankzij het harde werk en een ambitieus plan slaagden haar teams erin om de omslag te maken. “Tegelijk mochten we de cultuur van innovatie niet fnuiken”, zegt Conix, die sterk gelooft in zelfsturende teams met veel verantwoordelijkheid. In vier jaar tijd deed Telenet evenveel overnames. “Overnames die waarde toevoegen blijven onze eerste cashbesteding” besluit ze.
  • Didier De Sorgher (Spadel)
    Didier De Sorgher is sinds 2004 actief bij de drankengroep Spadel, vier jaar later werd hij er financieel directeur. Hij leidde de recente overname van het Bulgaarse bedrijf Devin in goede banen. “Het startpunt van een versnelling van onze internationale ontwikkeling”, vertelt de CFO. Met die overname kon de Belgische leider in flessenwater ook een mooie omzetgroei realiseren. Voor De Sorgher is CFO zijn een echte businesspartner zijn. “Sinds mijn komst is de functie in die richting geëvolueerd. Vroeger zag men niet echt het nut in van een dialoog met de financiële mensen van het bedrijf. Dat is helemaal veranderd”. Als er iets is waarop deze CFO trots is, dan is dat de filosofie van zijn bedrijf. “Wij denken geregeld na over de strategische plannen voor de komende vijf jaar, waarna we focussen op de prioriteiten.”
  • Koenraad Rogiers (H.Essers)
    Een proactieve benadering voor een financieel directeur is essentieel, vindt Koenraad Rogiers, CFO van het logistiekbedrijf H.Essers. In 2017 boekte de Limburgse groep een omzet van 646 miljoen euro, goed voor een groei van 13 procent in vergelijking met 2016. Jaarlijks investeert de onderneming tussen 60 en 80 miljoen euro in expansie. Behalve op organische groei zet de multinational in op gerichte acquisities. Eind februari nam H.Essers nog de Zeebrugse tankcontainerspecialist Huktra over. “Ook in overnamedossiers moet je met de toekomst bezig zijn”, gelooft Rogiers.
    “Op een bepaald moment valt de beslissing in een overnamedossier. Dan moet je niet beginnen aan de integratie. De business moet al geïntegreerd zijn in je hoofd, je moet al weten hoe je het zal doen”.
  • Catherine Vandenborre (Elia)
    Met een jaarlijks investeringsvolume van ruim een miljard euro zal de agenda van de CFO van de hoogspanningsnetbeheerder de volgende vijf jaar flink vol zijn. Volgens Catherine Vandenborre moet een goede CFO niet enkel kennis hebben van cijfers, maar ook een team kunnen begeleiden en begeesteren. Contact houden met de aandeelhouders en de financiële markten is een must voor een beursgenoteerd bedrijf. Ze gaat resoluut voor de coöperatieve aanpak; “CFO zijn is een heel transversale functie waarin je in contact komt met alle afdelingen. […]Je moet goed weten waar de waarde van de onderneming wordt gecreëerd zodat je je collega’s kunt ondersteunen bij hun beslissingen”. Behalve aan de financiering besteedden Vandenborre en haar team de voorbije twee jaar veel aandacht aan een vernieuwd risicomanagement, met een betere controle van de investeringen.
  • Mickael Van den Hauwe (WDP)
    Na een eerste loopbaan bij Unilever gevolgd door een aantal bankervaringen, werd Mick –“iedereen noemt me zo” - in 2011 opgebeld door Joost Uwens, CEO van WDP. Sindsdien heeft het aandeel een foutloos parcours afgelegd. Tussen 2011 en nu is de koers gestegen van 40 tot 100 euro, terwijl de vastgoedportefeuille is gegroeid van 990 miljoen tot 2,7 miljard euro. Deze sterke ontwikkeling komt er niet zomaar. “Wij willen niet groeien voor het plezier van het groeien. Wij willen zowel de belangen van onze klanten als die van de aandeelhouders dienen. Dat is niet tegenstrijdig, het betekent dat we een commercieel model hebben dat op een duurzame manier winst maakt”, vertelt Van den Hauwe.

De laureaat wordt bekendgemaakt tijdens een event dat plaatsvindt op 16 mei 2018 in Autoworld te Brussel. Gastspreker is dit jaar Sandrine Dufour, CFO van Proximus.
U kan tijdens die avond ook het debat volgen met als thema ‘de impact van blockchain op finance’ onder leiding van prof. Bjorn Cumps  (Vlerick Business School).
Volgen op Twitter kan via #TrendsCFO2018

Bron: Trends

Meer info over het event

Nieuws

16.09.2019

Arval en Defensie ondertekenen samenwerkingsakkoord

Arval België, de marktleidende leasemaatschappij van BNP Paribas Group, heeft een operationele leaseovereenkomst afgesloten met Defensie. Omdat Defensie haar bedrijfsvoertuigenpark voor professioneel gebruik wil vernieuwen, zal Arval 1.000 dienstvoertuigen leveren in een recordtijd van 6 maanden.

Zowel Arval als Defensie besteden bijzondere aandacht aan verkeersveiligheid en milieu. Het aantal voertuigen wordt verminderd en alle dienstvoertuigen worden gedeeld. Bovendien krijgt Defensie met de telematica-oplossing ‘Arval Active Link’ een middel om het rijgedrag van de gebruikers positief te beïnvloeden en het brandstofverbruik te optimaliseren.

Dankzij de mobiliteitsoplossing ‘Arval Car Sharing’ reserveren medewerkers van Defensie binnenkort voertuigen via een intuïtief online systeem, zonder sleuteloverdracht. De voertuigen kunnen gebruikt worden aan de hand van de vernieuwde militaire identiteitskaart. Een oplossing op maat! Arval Car Sharing is een mooi voorbeeld van flexibele, innovatieve en duurzame mobiliteit.

Lees hier het volledige persbericht.

Nieuws

11.09.2019

Test het hier: hoe duurzaam is uw organisatie?

Het Sustainable Business Competence Centre (SBCC) van BNP Paribas Fortis, dat organisaties helpt om over te schakelen naar een duurzaam businessmodel, ontwikkelde een test waarmee u kan nagaan in welke fase van de duurzame transitie uw bedrijf zich bevindt. Met het resultaat kunt u meteen aan de slag.

Als grootste bank in België wil BNP Paribas Fortis een motor zijn van de sociaal-economische ontwikkeling in ons land. En voor die ontwikkeling moeten bedrijven tegenwoordig overschakelen op een duurzaam bedrijfsmodel. Dat is niet zo eenvoudig, en daarom wil BNP Paribas Fortis haar expertise ter beschikking stellen van haar klanten.

Eén van de initiatieven van het SBCC is een gloednieuwe test, gericht op corporates, kmo’s en institutionele klanten. De test bestaat uit 15 vragen over de stappen richting duurzaamheid: de bewustwording, de diagnose, quick wins, het businessmodel en samenwerking en innovatie. Na de test ontvangt u onmiddellijk het resultaat in uw mailbox!

Op basis van uw antwoorden kan het SBCC u concreet informeren over de weg die u nog moet afleggen om duurzamer te ondernemen. Bovendien hebben we alles in huis om u gedurende de hele transitie te begeleiden:

  • technologische deskundigheid op het vlak van hightech, ICT, biotech, medtech, clean- & greentech …
  • een netwerk van bedrijven en relaties
  • financiële producten en diensten die de omschakeling naar een duurzaam model vergemakkelijken

Kiest uw organisatie ook voor een duurzame toekomst?

DOE DE TEST

Nieuws

05.09.2019

BNP Paribas Fortis investeert in Wavers biotechbedrijf

iSTAR Medical, dat een implantaat ontwikkelde voor de behandeling van glaucoom (gezichtsverlies bij het ouder worden), trekt een handvol nieuwe aandeelhouders aan om zijn succesvolle groei verder te zetten. Het verhoogt zijn kapitaal in eerste instantie met 17,5 miljoen euro, in een tweede ronde wil het nog 15 miljoen euro ophalen. Tijdens deze eerste ronde kwamen recent 5 nieuwe aandeelhouders aan boord waaronder BNP Paribas Fortis Private Equity, Gimv en Gimv Health & Care Co-Invest, het Nederlandse fonds LSP HEF 2 Holding en het Duitse fonds Earlybird. De bestaande aandeelhouders, waaronder Capricorn Venture Partners, stoppen 2,6 miljoen toe.

Raf Moons, Head of BNP Paribas Fortis Private Equity: “Het is de ambitie van BNP Paribas Fortis Private Equity om ondernemingen te financieren en hun groei te ondersteunen. Zeker in de biotechwereld kan dergelijke langetermijnfinanciering het verschil uitmaken. Wereldwijd lijden meer dan 60 miljoen mensen aan glaucoom, een van de belangrijkste oorzaken van blindheid in de ontwikkelde wereld. We zijn verheugd dat we iSTAR Medical kunnen ruggensteunen bij de verdere ontwikkeling en commercialisering van hun implantaat.”

Meer weten? Lees het persbericht - volledige versie (enkel in het Engels)

Nieuws

01.08.2019

BNP Paribas Groep, resultaten voor het 2de kwartaal 2019

De activiteit van BNP Paribas stijgt dit kwartaal in een context waarin de economische groei in Europa positief blijft, maar wel is vertraagd, wat tot de verwachting leidt dat de lage rente zal aanhouden.

Administrateur-directeur-generaal, Jean-Laurent Bonnafé: "BNP Paribas ziet zijn resultaat in het eerste semester stijgen tot 4,4 miljard euro. De inkomsten stijgen dankzij de groei van de activiteit in de operationele pijlers. De beheerskosten zijn goed onder controle en profiteren van de kostenbesparingsmaatregelen, wat een positief schaareffect oplevert. De Common Equity Tier 1-ratio stijgt naar 11,9 %, wat de soliditeit van de balans aantoont. De nieuwe digitale klantenervaringen die zijn uitgerold, blijken een succes, en de Groep zet zijn ambitieuze beleid voor maatschappelijk engagement actief om in daden."



Bekijk de resultaten samengevat op één pagina
Het persbericht

Nieuws

See all news

Discover More

Top