Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Typ de code die in de afbeelding wordt getoond:

captcha
De Bank verwerkt uw persoonsgegevens overeenkomstig de Privacyverklaring van BNP Paribas Fortis NV.

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Nieuws

18.10.2017

WDP is Onderneming van het Jaar 2017

WDP – kort voor Warehouses De Pauw – volgt Vyncke op als Onderneming van het Jaar.  Playpass gaat met de titel van Beloftevolle Onderneming aan de haal.

Tal van politici en captains of industry woonden de prijsuitreiking bij van de 23e editie van deze prestigieuze wedstrijd, georganiseerd door EY in samenwerking met De Tijd en BNP Paribas Fortis. Catherine Van Eylen leidde de ceremonie in goede banen, terwijl Isabel Albers van De Tijd als moderator optrad tijdens de debatten.

Sterren van de avond waren echter Tony De Pauw en Joost Uwents, CEO’s van WDP, en David De Wever, die mee aan de wieg stond van PlayPass. Zij worden het komende jaar dé uithangborden van het Belgisch ondernemerschap.   

Focus op kwaliteit en duurzaamheid

 De Wolvertemse vastgoedspecialist Warehouses De Pauw werd opgericht in 1971 en bezit, ontwikkelt en beheert meer dan 3 miljoen m2 aan semi-industrieel en logistiek vastgoed, verdeeld over ruim 160 sites op logistieke knooppunten in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk en Roemenië. In de Benelux is WDP marktleider in magazijnverhuur. WDP noteert sinds 1999 op Euronext Brussels en sinds 2015 ook in Amsterdam. De onderneming realiseerde in 2016 een omzet van 142 miljoen euro en stelt 60 mensen tewerk.

“We waren erg onder de indruk van WDP’s consistente performantie en de wijze waarop het aandeelhouderswaarde creëert. Bovendien speelt de onderneming een voortrekkersrol op gebied van duurzaamheid en zet ze volop in op innovatie. Gebouwen worden future-proof opgeleverd en vertrekken steeds vanuit de logistieke activiteiten van de klant, om op die manier een optimale vastgoedoplossing te creëren. WDP voorziet niet zomaar een gebouw maar bouwt een schil rondom het volledige logistieke proces”, aldus Michèle Sioen, voorzitter van de jury.

WDP haalde het van Armonea (Mechelen) en Euronav (Antwerpen).

Nieuw digitaal ondernemingsmodel

PlayPass uit Antwerpen werd bekroond tot Beloftevolle Onderneming van het Jaar, en volgt daarmee MediaGenix op.

Het softwarebedrijf werd in 2012 opgericht en is vandaag actief in 16 landen, verspreid over vijf continenten. Playpass ontwikkelt Radio Frequentie Identificatie (RFID)-technologie voor slimme toegangsbandjes die gebruikt kunnen worden voor toegangscontrole, accreditatiemanagement, cashloze betalingen, brandactivatie en sociale media op evenementen zoals festivals, concerten en sportevents. Enkele van hun belangrijkste klanten zijn Live Nation Belgium, Graspop en Sportpaleis Group. PlayPass stelt 30 mensen tewerk en verwacht in 2017 een omzet van 3,8 miljoen euro.

WB_News_EY_2017_PlayPass_nlJuryvoorzitter Geert Noels spaarde zijn lof niet:

“Deze jonge onderneming is een voorbeeld van het uitbouwen van nieuwe digitale ondernemingsmodellen op basis van bestaande competenties die in de regio aanwezig waren: de cluster van concerten, events en muziekbusiness.”

De jury loofde de onderneming ook voor haar durf om te blijven focussen op deze niche, en hun aanbod eerst globaal uit te rollen in plaats van het onmiddellijk ook in andere sectoren te proberen verspreiden.

Didier Beauvois, Head of Corporate Banking :

“Ik ben diep onder de indruk van de drive en het talent van onze jonge ondernemers, die met scherp inzicht en groot doorzettingsvermogen hun strategisch plan uitrollen. Ze streven niet alleen naar economisch en financieel succes, maar ook naar maatschappelijk verantwoorde  producten en diensten. Hun kernwaarden zijn ambitie, innovatie, digitalisering, duurzame groei en internationalisering. Daarbij mogen ze rekenen op BNP Paribas Fortis. Al drie jaar doen we er via onze 9 Innovation Hubs alles aan om het ontwikkelingstraject van starters en scale-ups te verkorten. Het is ons doel om de innovatie-ecosystemen te activeren en hen te coachen, te begeleiden en toegang te verlenen tot ons internationaal netwerk.”

 In het zuidelijke landsgedeelte werd Spadel eerder deze week al uitgeroepen tot ‘Entreprise de l’Année’ en kaapte Trasis de titel van ‘Entreprise Prometteuse’ weg.

Bekijk de foto’s van de prijsuitreiking

Nieuws

01.08.2019

BNP Paribas Groep, resultaten voor het 2de kwartaal 2019

De activiteit van BNP Paribas stijgt dit kwartaal in een context waarin de economische groei in Europa positief blijft, maar wel is vertraagd, wat tot de verwachting leidt dat de lage rente zal aanhouden.

Administrateur-directeur-generaal, Jean-Laurent Bonnafé: "BNP Paribas ziet zijn resultaat in het eerste semester stijgen tot 4,4 miljard euro. De inkomsten stijgen dankzij de groei van de activiteit in de operationele pijlers. De beheerskosten zijn goed onder controle en profiteren van de kostenbesparingsmaatregelen, wat een positief schaareffect oplevert. De Common Equity Tier 1-ratio stijgt naar 11,9 %, wat de soliditeit van de balans aantoont. De nieuwe digitale klantenervaringen die zijn uitgerold, blijken een succes, en de Groep zet zijn ambitieuze beleid voor maatschappelijk engagement actief om in daden."



Bekijk de resultaten samengevat op één pagina
Het persbericht

Nieuws

24.07.2019

Landen de weg wijzen naar herbebossing

Wat als het opnieuw aanplanten van bomen een manier was om het klimaat te redden? Dat is de theorie van een groep onderzoekers waartoe de Belg Jean-François Bastin behoort. Zij publiceren een studie in het prestigieuze tijdschrift Science, net als een kaart aan de hand waarvan de verschillende landen realistische verbintenissen omtrent herbebossing kunnen aangaan.

BNP Paribas Fortis is zich bewust van de natuurlijke oplossingen voor regeneratie en afvang van koolstof en heeft in die context een partnership gesloten met WeForest. Concreet werden er sinds 2017 al 64.000 bomen in Zambia geplant via deze ngo. Een bescheiden bijdrage in de goede richting!

Lees het volledige artikel

Bronnen: RTBF.BE, GOODNEWSNETWORK, WORLD ECONOMIC FORUM
Nieuws

17.07.2019

The World’s Best Bank for Corporate Responsibility

Het internationale financiële vakblad Euromoney reikt al 25 jaar de ‘Euromoney Awards’ uit, waarmee het de beste banken in verschillende categorieën bekroont. Dit jaar werd BNP Paribas uitgeroepen tot ‘World’s Best Bank for Corporate Responsibility’.

Antoine Sire, verantwoordelijke Company Engagement: "Deze onderscheiding beloont het werk van alle medewerkers van de groep BNP Paribas die zich inzetten om een nieuw, innovatief en inclusief bankmodel uit te bouwen". 

In 2017 richtte BNP Paribas een Company Engagement-afdeling op om van de groep een echte leider te maken in duurzame financiën, maatschappelijk verantwoord ondernemen en inclusie. Sindsdien namen alle entiteiten van de groep tal van initiatieven om de positieve impact van hun activiteiten op het milieu en op de sociale inclusie te vergroten, met bijzondere aandacht voor jongeren, sociaal ondernemerschap en lokale gemeenschappen.

"Deze erkenning van BNP Paribas is mede mogelijk gemaakt door de inspanningen in de verschillende landen", aldus Wilfried Remans, Head of CSR & Public Affairs bij BNP Paribas Fortis. "België heeft hierin steeds een voortrekkersrol gespeeld: van een eerste sectorpolitiek inzake defensie in 2005, over een doorgedreven strategie inzake maatschappelijk verantwoorde beleggingsproducten, tot het adviseren van onze ondernemingsklanten inzake de energietransitie".

Dit jaar sleepte BNP Paribas 4 Euromoney-prijzen in de wacht:

  1. World’s Best Bank for Corporate Responsibility
  2. Luxembourg’s Best Bank
  3. Western Europe’s Best Bank for Financing
  4. Western Europe’s Best Bank for Transaction Services

Meer info

Nieuws

27.06.2019

Businessopportuniteiten dankzij de SDG's? Volg de gids

U kent ze wel, de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (of in het Engels Sustainable Development Goals of SDG's). Ze werden in 2015 door de Verenigde Naties op de agenda gezet om armoede uit te roeien, onze planeet te beschermen en te zorgen voor welvaart voor iedereen. De SDG's bestaan uit 169 onderliggende doelen en steunen op acties van overheden, het maatschappelijke middenveld en economische spelers. De World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) is bovendien van mening dat de verwezenlijking van deze doelstellingen wereldwijd (in FR) tegen 2030 voor businessopportuniteiten ter waarde van meerdere miljarden dollars én tal van nieuwe banen kan zorgen. Eén vraag blijft daarbij cruciaal: hoe vertalen we die ambities ook in echte commerciële opportuniteiten?

Stap voor stap met één doel voor ogen

In die context ontwierp de WBCSD – een groep van 190 internationale bedrijven die zich samen inzetten voor duurzame ontwikkeling – een tool voor bedrijfsleiders: de 'CEO Guide to the Sustainable Development Goals'. Deze gids bevat heel wat tips, onder meer over de rol die bedrijven kunnen spelen, maar ook over de impact van de SDG's op de business. Met andere woorden, deze gids leert bedrijven welk risico ze lopen als ze niets doen, hoe ze de nieuwe kansen moeten grijpen, hoe ze de informatie kunnen gebruiken om hun bedrijf beter te besturen en hoe belangrijk de samenwerking kan zijn met andere spelers. Deze aspecten zijn dan ook essentieel om de acties wereldwijd te organiseren en zo veel mogelijk mensen in beweging te krijgen. Want 'eendracht maakt macht', dat weet iedereen.

Nieuws

See all news

Discover More

Top