Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Typ de code die in de afbeelding wordt getoond:

captcha
De Bank verwerkt uw persoonsgegevens overeenkomstig de Privacyverklaring van BNP Paribas Fortis NV.

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Nieuws

23.05.2017

Steun aan toekomstige ondernemers via een partnerschip met UCL

Het ondernemerschap zit in het DNA van BNP Paribas Fortis. In de afgelopen jaren hebben we tal van initiatieven uitgedacht om de ondernemerszin te prikkelen en jonge ondernemers te ondersteunen.

Een van die initiatieven is bijvoorbeeld BizCover, de blog bij uitstek voor ondernemers. Het was dus logisch dat de Fondation Louvain aan BNP Paribas Fortis vroeg partner te worden van de UCL voor de ondernemerschapsopleiding onder leiding van professor Frank Janssen.

De bank was meteen overtuigd en ging  enthousiast in op het voorstel: BNP Paribas Fortis wordt drie jaar lang de officiële sponsor van twee opleidingen: de interdisciplinaire opleiding voor de oprichting van een kmo (CPME – Formation Interdisciplinaire en Création d'Entreprise) voor de masterstudenten en het bijvak 'Esprit d'entreprendre' (Ondernemingszin) voor de bachelorstudenten.

"Deze twee opleidingen en het recent erkende statuut van student-ondernemer geven studenten alle kansen om tijdens hun studiejaren een ondernemersproject te starten", legt professor Janssen uit.

Dat heeft Didier Beauvois, Head of Corporate Banking van BNP Paribas Fortis, en de groep ertoe aangezet dit opleidingstraject  van de UCL te ondersteunen:

"Ons partnership met de Université catholique de Louvain past perfect binnen de reeks initiatieven van de groep ter ondersteuning van ondernemers. Bovendien vinden we dat we een maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben ten opzichte van de opleiding van de toekomstige ondernemers van ons land. Wat ons aan dit project bevalt, is het idee dat we jongeren van alle studierichtingen al tijdens hun studies kunnen warm maken voor ondernemen. En dat we onze ervaring kunnen delen. Want naast de financiële steun hebben we aangeboden om concreet mee te werken door onze eigen ervaringen te delen – zowel de goede als slechte – en door zo onze knowhow over te dragen over een domein waarin wij toonaangevend zijn."

De CPME-opleiding:

  • is volgens Eduniversal top vier van de beste masters in ondernemerschap wereldwijd;
  • verwelkomt elk jaar 35 masterstudenten van 8 faculteiten;
  • telt meer dan 500 alumni sinds 1997;
  • meer dan een derde van de studenten hebben hun eigen bedrijf opgericht, zonder de intrapreneurs en zelfstandige bij te tellen.

De vak 'Ondernemingszin':

  • 6 cursussen voor bachelorstudenten van alle faculteiten;
  • 143 studenten ingeschreven voor 2016-2017.

De sponsoring van BNP Paribas Fortis wordt gebruikt om het bijvak rond ondernemingszin en de CPME-opleiding te steunen. BNP Paribas Fortis gaat ook jaarlijks een prijs uitreiken voor het beste eindwerk (project) van een CPME-student.

Bron : UCL
Nieuws

01.08.2019

BNP Paribas Groep, resultaten voor het 2de kwartaal 2019

De activiteit van BNP Paribas stijgt dit kwartaal in een context waarin de economische groei in Europa positief blijft, maar wel is vertraagd, wat tot de verwachting leidt dat de lage rente zal aanhouden.

Administrateur-directeur-generaal, Jean-Laurent Bonnafé: "BNP Paribas ziet zijn resultaat in het eerste semester stijgen tot 4,4 miljard euro. De inkomsten stijgen dankzij de groei van de activiteit in de operationele pijlers. De beheerskosten zijn goed onder controle en profiteren van de kostenbesparingsmaatregelen, wat een positief schaareffect oplevert. De Common Equity Tier 1-ratio stijgt naar 11,9 %, wat de soliditeit van de balans aantoont. De nieuwe digitale klantenervaringen die zijn uitgerold, blijken een succes, en de Groep zet zijn ambitieuze beleid voor maatschappelijk engagement actief om in daden."



Bekijk de resultaten samengevat op één pagina
Het persbericht

Nieuws

24.07.2019

Landen de weg wijzen naar herbebossing

Wat als het opnieuw aanplanten van bomen een manier was om het klimaat te redden? Dat is de theorie van een groep onderzoekers waartoe de Belg Jean-François Bastin behoort. Zij publiceren een studie in het prestigieuze tijdschrift Science, net als een kaart aan de hand waarvan de verschillende landen realistische verbintenissen omtrent herbebossing kunnen aangaan.

BNP Paribas Fortis is zich bewust van de natuurlijke oplossingen voor regeneratie en afvang van koolstof en heeft in die context een partnership gesloten met WeForest. Concreet werden er sinds 2017 al 64.000 bomen in Zambia geplant via deze ngo. Een bescheiden bijdrage in de goede richting!

Lees het volledige artikel

Bronnen: RTBF.BE, GOODNEWSNETWORK, WORLD ECONOMIC FORUM
Nieuws

17.07.2019

The World’s Best Bank for Corporate Responsibility

Het internationale financiële vakblad Euromoney reikt al 25 jaar de ‘Euromoney Awards’ uit, waarmee het de beste banken in verschillende categorieën bekroont. Dit jaar werd BNP Paribas uitgeroepen tot ‘World’s Best Bank for Corporate Responsibility’.

Antoine Sire, verantwoordelijke Company Engagement: "Deze onderscheiding beloont het werk van alle medewerkers van de groep BNP Paribas die zich inzetten om een nieuw, innovatief en inclusief bankmodel uit te bouwen". 

In 2017 richtte BNP Paribas een Company Engagement-afdeling op om van de groep een echte leider te maken in duurzame financiën, maatschappelijk verantwoord ondernemen en inclusie. Sindsdien namen alle entiteiten van de groep tal van initiatieven om de positieve impact van hun activiteiten op het milieu en op de sociale inclusie te vergroten, met bijzondere aandacht voor jongeren, sociaal ondernemerschap en lokale gemeenschappen.

"Deze erkenning van BNP Paribas is mede mogelijk gemaakt door de inspanningen in de verschillende landen", aldus Wilfried Remans, Head of CSR & Public Affairs bij BNP Paribas Fortis. "België heeft hierin steeds een voortrekkersrol gespeeld: van een eerste sectorpolitiek inzake defensie in 2005, over een doorgedreven strategie inzake maatschappelijk verantwoorde beleggingsproducten, tot het adviseren van onze ondernemingsklanten inzake de energietransitie".

Dit jaar sleepte BNP Paribas 4 Euromoney-prijzen in de wacht:

  1. World’s Best Bank for Corporate Responsibility
  2. Luxembourg’s Best Bank
  3. Western Europe’s Best Bank for Financing
  4. Western Europe’s Best Bank for Transaction Services

Meer info

Nieuws

27.06.2019

Businessopportuniteiten dankzij de SDG's? Volg de gids

U kent ze wel, de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (of in het Engels Sustainable Development Goals of SDG's). Ze werden in 2015 door de Verenigde Naties op de agenda gezet om armoede uit te roeien, onze planeet te beschermen en te zorgen voor welvaart voor iedereen. De SDG's bestaan uit 169 onderliggende doelen en steunen op acties van overheden, het maatschappelijke middenveld en economische spelers. De World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) is bovendien van mening dat de verwezenlijking van deze doelstellingen wereldwijd (in FR) tegen 2030 voor businessopportuniteiten ter waarde van meerdere miljarden dollars én tal van nieuwe banen kan zorgen. Eén vraag blijft daarbij cruciaal: hoe vertalen we die ambities ook in echte commerciële opportuniteiten?

Stap voor stap met één doel voor ogen

In die context ontwierp de WBCSD – een groep van 190 internationale bedrijven die zich samen inzetten voor duurzame ontwikkeling – een tool voor bedrijfsleiders: de 'CEO Guide to the Sustainable Development Goals'. Deze gids bevat heel wat tips, onder meer over de rol die bedrijven kunnen spelen, maar ook over de impact van de SDG's op de business. Met andere woorden, deze gids leert bedrijven welk risico ze lopen als ze niets doen, hoe ze de nieuwe kansen moeten grijpen, hoe ze de informatie kunnen gebruiken om hun bedrijf beter te besturen en hoe belangrijk de samenwerking kan zijn met andere spelers. Deze aspecten zijn dan ook essentieel om de acties wereldwijd te organiseren en zo veel mogelijk mensen in beweging te krijgen. Want 'eendracht maakt macht', dat weet iedereen.

Nieuws

See all news

Discover More

Top