Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Typ de code die in de afbeelding wordt getoond:

captcha

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Nieuws

20.03.2017

“Sneller en actiever inspelen op verandering”

Ontdek het verhaal van Pieter Baeyaert, Innovation Manager Corilus en winnaar van The Change League 2015.

Met ruim 100 R&D medewerkers (op een totaal van 350) en een R&D budget van 10 miljoen euro zet Corilus stevig in op innovatie. De Belgische markteleider van ICT voor medische professionals wil sneller vernieuwen en andere markten aanboren.

“Ook de zorgsector verandert in ijltempo. Om te beginnen is er een demografisch-medische evolutie: we leven niet alleen langer, er zijn ook meer chronische patiënten. Verder staan we voor budgettaire uitdagingen. En dan zijn er nog de zorgverleners zelf, die efficiënter willen werken om aan de stijgende zorgvraag te kunnen voldoen. Ons strategisch actieplan moet resulteren in nieuwe technologieën en modellen waarmee we deze uitdagingen het hoofd kunnen bieden. Zo beogen we een shift in onze verkoop, van traditionele hardware naar meer software. We trekken ook de kaart van de mobiele oplossingen. Zorgverstrekkers kunnen met tablets en smartphones niet alleen patiëntendossiers maar ook hun planning beheren. Niet alleen huisartsen trouwens, maar ook thuisverplegers en personeel van zorgcentra. Sneller en actiever inspelen op verandering, dat is de boodschap.”

Ook uw verhaal interesseert ons. Neem deel aan onze wedstrijd, vertel ons hoe uw bedrijf omgaat met verandering op changeleague.be en maak kans op een inspirerende reis naar Silicon Valley

Nieuws

17.07.2019

The World’s Best Bank for Corporate Responsibility

Het internationale financiële vakblad Euromoney reikt al 25 jaar de ‘Euromoney Awards’ uit, waarmee het de beste banken in verschillende categorieën bekroont. Dit jaar werd BNP Paribas uitgeroepen tot ‘World’s Best Bank for Corporate Responsibility’.

Antoine Sire, verantwoordelijke Company Engagement: "Deze onderscheiding beloont het werk van alle medewerkers van de groep BNP Paribas die zich inzetten om een nieuw, innovatief en inclusief bankmodel uit te bouwen". 

In 2017 richtte BNP Paribas een Company Engagement-afdeling op om van de groep een echte leider te maken in duurzame financiën, maatschappelijk verantwoord ondernemen en inclusie. Sindsdien namen alle entiteiten van de groep tal van initiatieven om de positieve impact van hun activiteiten op het milieu en op de sociale inclusie te vergroten, met bijzondere aandacht voor jongeren, sociaal ondernemerschap en lokale gemeenschappen.

"Deze erkenning van BNP Paribas is mede mogelijk gemaakt door de inspanningen in de verschillende landen", aldus Wilfried Remans, Head of CSR & Public Affairs bij BNP Paribas Fortis. "België heeft hierin steeds een voortrekkersrol gespeeld: van een eerste sectorpolitiek inzake defensie in 2005, over een doorgedreven strategie inzake maatschappelijk verantwoorde beleggingsproducten, tot het adviseren van onze ondernemingsklanten inzake de energietransitie".

Dit jaar sleepte BNP Paribas 4 Euromoney-prijzen in de wacht:

  1. World’s Best Bank for Corporate Responsibility
  2. Luxembourg’s Best Bank
  3. Western Europe’s Best Bank for Financing
  4. Western Europe’s Best Bank for Transaction Services

Meer info

Nieuws

27.06.2019

Businessopportuniteiten dankzij de SDG's? Volg de gids

U kent ze wel, de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (of in het Engels Sustainable Development Goals of SDG's). Ze werden in 2015 door de Verenigde Naties op de agenda gezet om armoede uit te roeien, onze planeet te beschermen en te zorgen voor welvaart voor iedereen. De SDG's bestaan uit 169 onderliggende doelen en steunen op acties van overheden, het maatschappelijke middenveld en economische spelers. De World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) is bovendien van mening dat de verwezenlijking van deze doelstellingen wereldwijd (in FR) tegen 2030 voor businessopportuniteiten ter waarde van meerdere miljarden dollars én tal van nieuwe banen kan zorgen. Eén vraag blijft daarbij cruciaal: hoe vertalen we die ambities ook in echte commerciële opportuniteiten?

Stap voor stap met één doel voor ogen

In die context ontwierp de WBCSD – een groep van 190 internationale bedrijven die zich samen inzetten voor duurzame ontwikkeling – een tool voor bedrijfsleiders: de 'CEO Guide to the Sustainable Development Goals'. Deze gids bevat heel wat tips, onder meer over de rol die bedrijven kunnen spelen, maar ook over de impact van de SDG's op de business. Met andere woorden, deze gids leert bedrijven welk risico ze lopen als ze niets doen, hoe ze de nieuwe kansen moeten grijpen, hoe ze de informatie kunnen gebruiken om hun bedrijf beter te besturen en hoe belangrijk de samenwerking kan zijn met andere spelers. Deze aspecten zijn dan ook essentieel om de acties wereldwijd te organiseren en zo veel mogelijk mensen in beweging te krijgen. Want 'eendracht maakt macht', dat weet iedereen.

Nieuws

21.06.2019

‘Belgian Growth Fund’ start met bedrag van 213 miljoen euro

Het dakfonds ‘Belgian Growth Fund’, dat geïnspireerd is op een gelijkaardig succesvol model in Denemarken, zal beloftevolle Belgische bedrijven internationaal helpen doorgroeien. 

Initiatiefnemer ‘Federale Participatie en Investeringsmaatschappij’ (FPIM) en de partners Participatiemaatschappij Vlaanderen (PMV) en BNP Paribas Fortis Private Equity zijn opgetogen dat 213 miljoen vlot werd opgehaald bij de eerste ‘closing’. Belgian Growth Fund haalde de middelen op bij institutionele investeerders, zoals banken, verzekeringsmaatschappijen en pensioenfondsen, en bij ‘family offices’. Dit bedrag zal bij latere ‘closings’ nog verder aangroeien.

Meer weten? Lees het persbericht.

Nieuws

14.06.2019

QPinch krijgt het label 'Solar Impulse Efficient Solution'

De Belgische onderneming QPinch krijgt het label ‘Solar Impulse Efficient Solution’. Dat gebeurt naar aanleiding van haar project om de globale koolstofvoetafdruk van de wereldindustrie te verkleinen. QPinch maakt hiervoor gebruik van een innovatieve technologie voor warmteterugwinning.

Dit label, toegekend door de Solar Impulse Foundation, is een duidelijk bewijs van geloofwaardigheid. Het is de bedoeling om hiermee overal ter wereld initiatieven te belonen die voldoen aan zeer strikte criteria op het vlak van duurzaamheid en rentabiliteit.

De 'World Alliance for Efficient Solutions', officieel ingevoerd tijdens de COP23 en aangestuurd door de Solar Impulse Foundation, werd in het leven geroepen door de Zwitser Bertrand Piccard: "Ik heb deze stichting opgericht om de boodschap over te brengen dat schone technologieën het onmogelijke kunnen waarmaken."  Zijn doel? 1.000 ideeën promoten die gunstig zijn voor het klimaat.

BNP Paribas Fortis steunt ondernemingen bij hun overgang naar duurzaamheid en wil in lijn hiermee dan ook alle laureaten, en in het bijzonder de Belgische, feliciteren met het verkrijgen van dit keurmerk.

Meer weten?

Bronnen: OneHeart.fr, rtbf.be

Nieuws

See all news

Discover More

Top