Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Nieuws

06.03.2018

Overheidsorganisatie van het Jaar 2018 focust op duurzaamheid

Innovatie, samenwerking, wendbaarheid en duurzame ontwikkeling waren de steutelwoorden tijdens de 5de editie van ‘Overheidsorganisatie van het Jaar’ die plaatsvond op 6 maart in Brussel.De jury, onder leiding van Bernard Gilliot, voorzitter van het VBO, maakte volgende winnaars bekend:

De 7 finalisten, opgedeeld in 4 categorieën konden in totaal 5 trofees in de wacht slepen: topingrediënten voor een inspirerende en emotionele avond. De kandidaten kwamen uit diverse specialismen van voedselveiligheid over cultuur en belastingsvorderingen; ze verdedigden hun projecten vol enthousiasme en maakten de keuze voor de jury erg moeilijk.

  • Havenbedrijf Antwerpen is ‘Overheidsorganisatie van het Jaar’
  • FOD Binnenlandse zaken is ‘Federale Overheidsorganisatie van het Jaar’
  • Opera Ballet Vlaanderen is ‘Regionale Overheidsorganisatie van het Jaar’
  • Stad Waver is ‘Lokale Overheidsorganisatie van het Jaar’
  • Vlabel, de Vlaamse Belastingdienst kreeg de ‘Sustainability’ prijs

Didier Beauvois, Head of Corporate Banking en Member of the Executive Board BNP Paribas Fortis: "Duurzaamheid is geen optie meer voor bedrijven en publieke organisaties, maar een echte noodzaak. Daarom wil onze bank, die al sinds het begin partner is van dit evenement, die publieke organisatie die zich het sterkste inzet op het vlak van ‘duurzaamheid’ extra in de kijker plaatsen.”

Hierbij een korte voorstelling van de winnaars van 2018:

  • Havenbedrijf Antwerpen werkt aan een duurzame toekomst

    Het bedrijf verzekert dagelijks een vlotte en veilige werking van de haven en ondergaat momenteel een grondige transitie om zich maximaal af te stemmen op het creëren van een duurzame toekomst. Het management beseft dat de organisatie niet langer in een vacuüm kan werken. Deze visie wordt duidelijk gedragen door alle personeelsleden wat hen de wel erg prestigieuze titel van ‘Overheidsorganisatie van het Jaar’ opleverde.

  • FOD Binnenlandse Zaken speelt in op digitale verwachtingen

    FOD Binnenlandse Zaken is verantwoordelijk voor de fundamentele belangen van de rechtsstaat en de burger. Ondanks een afbouw van de middelen slaagde de dienst erin een antwoord te bieden op de terreurdreigingen en de migratiecrisis. Tegelijk nemen de verwachtingspatronen van de burger toe door de digitalisering. Binnenlandse Zaken speelt daar op in door klantgerichte toepassingen te ontwerpen. Hierdoor werd het verkozen tot ‘Federale Overheidsorganisatie van het Jaar’.

  • Opera Ballet Vlaanderen koppelt traditie en innovatie

    Sinds januari heeft het Kunsthuis een ‘digital improver’ in dienst. Hij moet alle collega’s ondersteunen in het stroomlijnen en optimaliseren van digitale processen, en het omzetten van analoge werkstromen naar de digitale wereld zoals Augmented Reality, hologrammen en 3D-printen. Bart Van der Roost, Directeur, mag fier zijn op de beleidskeuzes die er gemaakt werden waardoor het de trofee ‘Regionale Overheidsorganisatie van het Jaar’ in de wacht kon slepen.

  • Waver 2030 is gelanceerd

    Waver heeft heel bewust mensen aangeworven die hun sporen verdiend hebben in de privésector. Die kunnen vanuit hun ervaring nieuwe ideeën en unieke expertise inbrengen. Verder heeft het ook sterk ingezet op digitalisering en innovatie zonder al te veel geld uit te geven. Overleg met de burgers, een digitale revolutie en de verfraaiing van het stadscentrum staan op het programma van Wavre 2030. Een programma waarmee ze de prijs ‘Lokale Overheidsorganisatie van het Jaar’ verdienden.

  • Vlaamse Belastingdienst stelt ‘human capital’ centraal

    De Vlaamse Belastingdienst (Vlabel) moet de Vlaamse belastingen op een efficiënte en effectieve wijze innen en invorderen. Het is een effectieve en efficiënte moderne organisatie die klantgerichtheid hoog in het vaandel draagt. De personeelsleden worden sterk betrokken bij de werking van de dienst, de focus ligt op coaching en competentiesturing. Er worden ook diverse initiatieven genomen om de impact op het milieu te beperken: goed afvalbeheer en onder andere investeringen in milieuvriendelijke vervoersmiddelen. Voor zijn pioniersrol op dit vlak, mocht het de nieuwe ‘Sustainability Award’ ontvangen.

Proficiat aan de winnaars, de deelnemers en alle overheidsorganisaties voor hun dagelijkse inzet voor ons allemaal!

Klik hier om de foto’s van de prijsuitreiking te ontdekken

Nieuws

30.11.2018

Onze bank uitgeroepen tot ‘Bank of the Year 2018’

De jaarlijkse awardsceremonie van het wereldwijd vermaarde magazine The Banker vond plaats op donderdag 29 november.

In zijn reactie op de toekenning stelt CEO Max Jadot dat de award de sterke wil van de bank en haar mensen bewijst om aan de noden en verwachtingen van haar klanten te voldoen en om de uitdagingen aan te gaan die een omgeving die enorm verandert, stelt. Hij herhaalde ook dat BNP Paribas Fortis er zich toe blijft verbinden om de economie van ons land te financieren op een duurzame wijze.

Op dezelfde ceremonie won BNP Paribas ook de awards voor ‘Bank of the Year 2018 in France’, ‘Bank of the Year 2018 in Luxembourg’ en ‘Bank of the Year 2018 in Western Europe’.

Nieuws

23.11.2018

Laten we zelf de verandering in gang zetten!

Eind september was BNP Paribas Fortis aanwezig op de technologiebeurs SuperNova. Als belangrijkste partner van het event nodigde de bank er talrijke klanten uit, en liet hen haar netwerk en zichtbaarheid gebruiken. 

 

BNP Paribas Fortis wil een echte motor van de verandering zijn, en niet alleen op het vlak van fintech of via onze financieringen. Dat we op een event als SuperNova aanwezig zijn, heeft voor de bank veel voordelen. Het is niet alleen goed voor ons imago, het biedt ons ook een mooie gelegenheid om de relaties met onze klanten aan te halen, door ze gebruik te laten maken van ons netwerk. De eerste feedback is zeer positief: de aanwezige klanten waren opgetogen en stellen de rol van de bank als innovatiegangmaker zeer op prijs.

 

Verschillende getuigenissen van klanten en experts bevestigen dit. Ontdek in deze video hoe we via onze Innovation Hubs start-ups ondersteunen tijdens hun hele ontwikkeling!

 

BNP Paribas Fortis investeert in start-ups op elk belangrijk moment van hun ontwikkeling. Hoe gaan we te werk?

 

De begeleiding van #startups in hun ontwikkeling is onderdeel van onze prioriteiten! Ontdek het voorbeeld van Data Stories!

 

Dankzij de Innovation Hubs bedenken we oplossingen om start-ups te helpen ontwikkelen! Ontdek wat we hen voorstellen!

 

De begeleiding van start-ups in hun ontwikkeling is onderdeel van onze activiteiten! Ontdek het voorbeeld van Twikit!

Nieuws

16.11.2018

Langer werken en levenslang leren gaan hand in hand!

We moeten onder ogen durven zien dat langer werken niet langer fictie is. Tijdens de volledige duur van ons professionele leven is continue bijscholing essentieel.

Wat zijn de belangrijkste markttrends op het gebied van dat levenslang leren en hoe maken we langer werken dan wel leefbaar? Ontdek het interview met Dirk Buyens (hoogleraar hr aan de Vlerick Business School) en Dirk Schyvinck (auteur van Wat als we straks 100 worden?).

Wilt u meer weten over dit onderwerp, lees dan het volledige artikel op bnk.tijd.be.

Bron: bnk.tijd.be
Nieuws

12.11.2018

Uiteindelijke begunstigden: meld u tijdig aan bij het UBO-register!

Waarover gaat het?

Een Europese richtlijn verplicht alle lidstaten een UBO-(Ultimate Beneficial Owner) register op te richten. Het UBO-register houdt informatie bij over de uiteindelijke begunstigden van vennootschappen, stichtingen en (internationale) vzw’s, trusts, fiducieën en gelijkaardige juridische entiteiten. Door toereikende, accurate en actuele informatie ter beschikking te stellen is het de bedoeling om het witwassen van geld en de financiering van terrorisme tegen te gaan. Deze soort informatie was tot nu toe niet beschikbaar.

Wat is een UBO?

De term UBO of uiteindelijk begunstigde verwijst naar de natuurlijke perso(o)n(en) die de uiteindelijke eigenaar is (zijn) van of zeggenschap heeft over een informatieplichtige. Verschillende categorieën van UBO’s worden voorzien in functie van het type van zeggenschap waarover deze begunstigde beschikt en van het type van verschuldigde informatie waarover deze beschikt.

Voor vennootschappen gaat het onder meer om de personen die minstens 25% van de stemrechten of minstens 25% van de aandelen of het kapitaal van de vennootschap bezitten. Voor vzw’s en stichtingen gaat het onder meer over de leden van de raad van bestuur, maar ook over de begunstigden van deze structuren.

Welke gegevens worden bijgehouden?

Naast de klassieke identiteitsgegevens (naam, geboortegegevens, nationaliteit en adres) moet ook vermeld worden vanaf welke datum iemand uiteindelijke begunstigde is, evenals het percentage van de aandelen of stemrechten die de uiteindelijke begunstigde aanhoudt in de betrokken entiteit.

Wie kan deze informatie consulteren?

Naast de bevoegde autoriteiten zoals de fiscus, kunnen ook notarissen, accountants en advocaten het UBO-register raadplegen. Iedere burger kan, tegen betaling, beperkte gegevens raadplegen. Zo kunnen ze geen gegevens over woonplaats of geboortegegevens zien.

Wat moet er gebeuren?

Elke wettelijke vertegenwoordiger van een vennootschap of andere entiteit moet de UBO’s van die vennootschap of entiteit melden aan het UBO-register. Niet enkel de klassieke identiteitsgegevens moeten doorgegeven worden, ook de datum vanaf wanneer iemand begunstigde is. Ook het percentage van de aandelen of stemrechten die de uiteindelijke begunstigde aanhoudt in de betrokken entiteit moet gemeld worden.

Door wie?

De wettelijke vertegenwoordiger(s) is (zijn) verantwoordelijk om de juiste info tijdig door te geven aan het register.

Wanneer?

Het register moet uiterlijk tegen 31 maart 2019 ingevuld zijn.
Wie de informatie niet tijdig doorgeeft, riskeert een geldboete van 250 tot 50.000 euro.

Waar vind u alle informatie?

Op de website van FOD Financiën vindt u meer details en alle antwoorden op uw vragen.

Nieuws

See all news

Discover More

Top