Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Nieuws

14.04.2016

‘On-demand economy’: niet alleen voor de jongere generatie

De sterke opkomst van de ‘on-demand economy’ doet de vraag rijzen hoe lang we goederen nog echt zullen bezitten.

‘On-demand economy’, de economie op aanvraag, ligt vandaag op ieders lippen. Zelfs president Obama vermeldde het fenomeen eind vorig jaar tijdens een toespraak op de 'Summit on Worker Voice' van het Witte Huis.

De economie op aanvraag luidt het tijdperk in van 'wat ik wil, wanneer ik het wil, waar ik het wil'. Ze belichaamt met andere woorden een nieuw tijdperk, waarin klanten en klantenervaring centraal staan en technologie in staat is tijd, ruimte en traditionele businessmodellen in vraag te stellen. Door de toenemende populariteit van de economie op aanvraag enerzijds en nieuwe verwachtingen van de consument anderzijds, wordt zelfs het concept 'bezit' nu in vraag gesteld.

Waarom zou je bijvoorbeeld nog een auto moeten hebben als het prijsvoordeel van met Lyft (een concurrent van Uber in de Verenigde Staten) naar het werk te gaan interessanter wordt als je rekening houdt met alle kosten die het hebben van een eigen auto met zich meebrengt? De toenemende populariteit van autoleasing – goed voor een kwart van alle verkochte auto's in de VS in 2014 – getuigt ook van die verandering in consumptiegewoonten.

Historisch gezien was het Uber dat opkwam voor het idee van een op gebruik gebaseerde consumptie, maar Amazon deed er niet lang over om het model toe te passen op de massaretailsector. De Dash-knop, de huidige versie van de Amazon Dash, maakt het vandaag de dag mogelijk om waspoeder of andere huishoudproducten te bestellen via de knop die op het huishoudapparaat van uw keuze is aangebracht. Die benadering verandert niet alleen onze manier van consumeren; hele sectoren worden er door ontwricht. Gevestigde ondernemingen die allerlei goederen en diensten leveren worden nu gedwongen om over te schakelen op een abonnementenmodel, waarbij de consument als het ware geabonneerd is op een bepaalde service. Dit geldt evengoed voor financiële instellingen en verzekeraars, die niet anders kunnen dan hun bestaande aanbod aan te passen.

Zijn de 'millennials' dan de op-aanvraag-generatie bij uitstek? Er bestaat geen twijfel over dat het concept alleen tot stand kon komen bij de digitale generatie, de 'Generatie Nu'. De kans is echter groot dat de voordelen van die nieuwe consumptiemodellen door hun hoge comfortfactor ook oudere leeftijdsgroepen zoals senioren aantrekken. Bovendien moeten we de algemene claims dat de Y-generatie de trend aanvoert om het bezit van spullen uit de weg te gaan, ook in perspectief plaatsen. Sommige sectoren, zoals de vastgoedmarkt, hebben nog geen sterke invloed ondervonden. Het zullen dus waarschijnlijk gebruiksgemak en comfort zijn die de wijdverspreide aanvaarding van het op-aanvraag-model zullen aandrijven, op alle niveaus van de maatschappij en bij alle leeftijdsgroepen.

(Bron: www.atelier.net)
Nieuws

18.04.2019

Een parking waar het goed ademen is

Door in 2018 een groene kredietfaciliteit met onze bank af te sluiten, heeft Interparking zich geëngageerd om zijn prestaties omtrent duurzaamheid tegen 2020 te optimaliseren. Het bedrijf is alvast op goede weg nadat het net een nieuwe generatie parkeergarages in Namen heeft geopend waar de lucht minder vervuild is dan aan de oppervlakte.

Een innovatief systeem voor het verminderen van (ultra)fijne deeltjes

Vier turbines, die zich onder de ‘place d’Armes’ in Namen bevinden, filteren de lucht door ionisatie. Eén turbine is goed voor gemiddeld 100 parkeerplaatsen. Ze neutraliseren tot wel 70% van de stofdeeltjes, in functie van verschillende interne (verkeer en vochtigheid)  en externe (weer, concentratie van fijne stofdeeltjes in de lucht) factoren.

Het proces is ontwikkeld door onderzoekers van de Universiteit Delft in samenwerking met een Nederlandse dierenarts, die geconfronteerd werd met bacteriële infectieproblemen op boerderijen. Interparking heeft het model aangepast aan zijn behoeften en zal de technologie uitbreiden naar andere parkeergarages in België en Europa, maar ook naar toepassingen in andere domeinen waar sanering nodig is. Hét bewijs dat het milieu nu een van de prioriteiten van het bedrijf is.

Bron: l’Echo

Wenst uw bedrijf zich ook te engageren op het vlak van duurzaamheid ? Ontdek nu alle voordelen van ons Sustainable Business Competence Centre.
Nieuws

16.04.2019

Willen bedrijven echt een duurzamere wereld?

Ja, het succes van onze Sustainable Business Ateliers is daar een mooi bewijs van. De meeste bedrijven zijn zich bewust van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid, maar sommigen hebben nood aan meer informatie. Om hen op weg te helpen, organiseert BNP Paribas Fortis regelmatig regionale Sustainable Business Ateliers. Vorig jaar vonden er twee Ateliers plaats in Luik en Limburg, dit jaar waren Namen, Gits (in West-Vlaanderen) en Gent aan de beurt. Andere Belgische steden volgen binnenkort.

Op het programma

Tijdens de Ateliers laten de uitgenodigde klanten zich inspireren door de experts van ons Sustainable Business Competence Centre, maar ook door getuigenissen van andere klanten over de acties die zij al ondernomen hebben met hun bedrijf.

Na de presentaties worden de deelnemers telkens in groepen verdeeld en wisselen ze ervaringen uit onder leiding van een moderator.

Wat vinden klanten ervan?

Vooral de focus op samenwerking en de kans om een netwerk uit te bouwen worden op prijs gesteld. Onder de aanwezigen zijn telkens afgevaardigden van kleine, middelgrote en grote bedrijven uit verschillende sectoren, en net die diversiteit vinden de deelnemers zo verrijkend. Geen enkele onderneming kan de huidige uitdagingen immers alleen de baas. Door samen te werken met o.a. overheden, universiteiten en start-ups kan er vooruitgang geboekt worden.

Volgens de deelnemers is BNP Paribas Fortis ook de enige financiële dienstverlener die echt ver gaat in het begeleiden van bedrijven op het vlak van duurzaam ondernemen, door te analyseren in welk stadium van hun transitie de bedrijven zich bevinden en door hen te helpen om duurzaamheid in te zetten als een hefboom voor hun activiteiten.

Wilt u deelnemen aan een van onze Sustainable Business Ateliers? Neem dan contact op met uw Relatiebeheerder voor de praktische details.

Nog geen klant? En wilt u meer weten over de begeleiding die we bieden en de voordelen van duurzaamheid voor uw bedrijf? Ontdek wat ons Sustainable Business Competence Centre voor u kan doen.

Nieuws

11.04.2019

Zet op 6 oktober uw deuren open voor het grote publiek!

Dat is het principe van de 'Open Bedrijvendag' die al voor de 29ste keer in Vlaanderen georganiseerd wordt. Op zondag 6 oktober 2019 kunnen Vlaamse bedrijven immers een hele dag lang hun deuren openen voor bezoekers uit alle hoeken van het land.

Een uitzonderlijk visitekaartje

Open Bedrijvendag geeft bedrijven de kans om hun vakmanschap te tonen aan het grote publiek. Het evenement biedt dan ook tal van voordelen, zowel op het vlak van naamsbekendheid en verkoop als voor de aanwerving van nieuwe medewerkers. Deze dag is voor bedrijven een uitgelezen kans om meer bekendheid te verwerven in het Vlaamse bedrijvenlandschap, hun netwerk uit te bouwen, hun imago een boost te geven, hun innovatiecapaciteit te tonen, een product in de kijker te zetten, belangstelling te wekken of het werk van hun medewerkers in de spotlights te zetten.

Achter de schermen

Open Bedrijvendag is een erg geliefd evenement bij het grote publiek. De bezoekers krijgen tijdens die dag immers de kans om een kijkje te nemen in het hart van Vlaamse bedrijven. Ze leren iets bij, ze ontdekken hoe een bedrijf werkt of welke technologieën het gebruikt of krijgen een exclusieve blik achter de schermen van de Vlaamse economie. Het is dan ook geen toeval dat de editie van 2018 meer dan 550.000 bezoekers wist te lokken!

Deelnemen is winnen!

Wilt u ook graag uw deuren openen voor het grote publiek, net als meer dan 200 bedrijven vorig jaar? Schrijf u dan in via www.openbedrijvendag.be/bedrijven. Voor een schappelijk inschrijvingsbedrag krijgen de deelnemers advies en begeleiding op maat, en ook promomateriaal. Daarnaast wordt ook een specifiek magazine gepubliceerd en breed verspreid.

Nieuws

08.04.2019

BNP Paribas behoudt leidende positie onder Europese banken

Greenwich Associates heeft 2.345 gesprekken gevoerd met financiële directeurs (CFO's, treasurers, etc.) van bedrijven en financiële instellingen met een omzet van meer dan 500 miljoen euro.

BNP Paribas neemt de eerste plaats in voor de volgende categorieën:

  • European Top-Tier Large Corporate Banking Market Penetration (2019)
  • European Top-Tier Large Corporate Cash Management Market Penetration (2019)

Ontdek hier de rankschikking van BNP Paribas in de andere categorieën

Nieuws

See all news

Discover More

Top