Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Nieuws

01.07.2016

HR-weetjes. Beter werken is niet per se meer werken

Of we goed presteren op het werk, hangt vaak af van onverwachte of eenvoudige dingen.

Goede nachtrust is essentieel

Slaap kun je vergelijken met brandstof. Je hebt er voldoende van nodig om een hele dag productief te zijn op kantoor. De grote Amerikaanse verzekeringsmaatschappij aetna geeft tips voor een goede nachtrust en beloont zelfs haar medewerkers die voldoende slapen: iedereen van wie de wearable – een draagbaar meettoestelletje – 20 dagen op rij 7 uur slaap per nacht registreert, krijgt 25 dollar per maand.

Wat is een goede manager?

Dat is iemand die blijk geeft van welwillendheid, een ethische houding en respect, en die begaan is met het welzijn van zijn teams. Hij hoeft natuurlijk niet meteen voor de titel van Chief Happiness te gaan of kickertafels te kopen voor kantoor. Omdat gelukkige medewerkers essentieel zijn voor een onderneming, geven we hier enkele tips voor managers die een fijne werkplek willen creëren voor hun medewerkers:

  1. Delegeer Vertrouwen is de basis voor een goede teamspirit: stimuleer je medewerkers door ze verantwoordelijkheid en erkenning te geven.  
  2. Wees een rots in de branding Totale chaos en een brullende chef in crisissituaties zijn niet bevorderlijk voor de sfeer of het moreel. Een goede manager blijft kalm.
  3. Communiceer en lach Niets zo deprimerend voor een team als een humeurige verantwoordelijke die zich nauwelijks laat zien. Een slecht humeur is trouwens besmettelijk.
  4. Maak al eens een grapje Humor werkt ontspannend en relativeert.
  5. Inspireer Managers en medewerkers moeten een behoorlijk deel van hun leven samen doorbrengen. Een manager kan dan maar beter inspireren, luisteren en openstaan voor suggesties.
  6. Heb aandacht voor het privéleven Laat je medewerkers voelen dat ze recht hebben op een leven buiten het kantoor. Beleg geen vergaderingen om 19 uur en respecteer het gezinsleven en welzijn van iedereen.
  7. Zeg 'bravo', 'bedankt', 'ja' en 'neen' Geen motivatie zonder erkenning. Het klinkt logisch, maar wordt vaak vergeten. Het is belangrijk dat je feliciteert, successen meldt aan jouw leidinggevende en niet zelf met alle eer gaat lopen, maar ook dat je minder populaire beslissingen kunt treffen of je verantwoordelijkheid neemt bij fouten. Dat vergt zelfopoffering, en is moeilijk maar absoluut nodig.

Rennen heeft geen zin. Responsabiliseren en delen wel

Base Design is een bureau dat zich bezighoudt met branding. Zaakvoerder Thierry Brunfaut vertrouwt ons een methode toe die berust op de verantwoordelijkheden en zelfstandigheid van iedereen, waardoor je in minder tijd meer gedaan krijgt. Hij organiseert elke week vier beslissende momenten met zijn team. Verder kiest iedereen wanneer, waar en met wie hij werkt, zolang de projecten maar succesvol verlopen.

  1. Maandagochtend: de drie uitdagingen van de week Twintig minuten. Meer is er niet nodig voor iedereen om drie uitdagingen van de komende week op post-its te schrijven. Per uitdaging worden een duidelijk doel, een termijn en een belofte naar iedereen toe genoteerd.
  2. Woensdagochtend: waar staan we ten opzichte van maandag? Drie uur lang wordt een stand van zaken en feedback gegeven. Er is ook ruimte voor emoties, meningen, de belangrijke feiten van de week en de verwachtingen over de vergadering en ieders inzet om die tot een goed einde te brengen.
  3. Donderdagnamiddag: aan tafel! Wil je goed samenwerken, dan moet je mekaar beter leren kennen.
  4. Vrijdagnamiddag: flashback van de week Het moment om de uitdagingen er opnieuw bij te nemen. Wat gerealiseerd is, geeft een goed gevoel. Voor wat niet gelukt is, worden leer- en verbeterpunten bepaald.
(Bronnen: http://www.atelier.net, www.linkedin.com/pulse, https://bizcover.bnpparibasfortis.be)
Nieuws

18.04.2019

Een parking waar het goed ademen is

Door in 2018 een groene kredietfaciliteit met onze bank af te sluiten, heeft Interparking zich geëngageerd om zijn prestaties omtrent duurzaamheid tegen 2020 te optimaliseren. Het bedrijf is alvast op goede weg nadat het net een nieuwe generatie parkeergarages in Namen heeft geopend waar de lucht minder vervuild is dan aan de oppervlakte.

Een innovatief systeem voor het verminderen van (ultra)fijne deeltjes

Vier turbines, die zich onder de ‘place d’Armes’ in Namen bevinden, filteren de lucht door ionisatie. Eén turbine is goed voor gemiddeld 100 parkeerplaatsen. Ze neutraliseren tot wel 70% van de stofdeeltjes, in functie van verschillende interne (verkeer en vochtigheid)  en externe (weer, concentratie van fijne stofdeeltjes in de lucht) factoren.

Het proces is ontwikkeld door onderzoekers van de Universiteit Delft in samenwerking met een Nederlandse dierenarts, die geconfronteerd werd met bacteriële infectieproblemen op boerderijen. Interparking heeft het model aangepast aan zijn behoeften en zal de technologie uitbreiden naar andere parkeergarages in België en Europa, maar ook naar toepassingen in andere domeinen waar sanering nodig is. Hét bewijs dat het milieu nu een van de prioriteiten van het bedrijf is.

Bron: l’Echo

Wenst uw bedrijf zich ook te engageren op het vlak van duurzaamheid ? Ontdek nu alle voordelen van ons Sustainable Business Competence Centre.
Nieuws

16.04.2019

Willen bedrijven echt een duurzamere wereld?

Ja, het succes van onze Sustainable Business Ateliers is daar een mooi bewijs van. De meeste bedrijven zijn zich bewust van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid, maar sommigen hebben nood aan meer informatie. Om hen op weg te helpen, organiseert BNP Paribas Fortis regelmatig regionale Sustainable Business Ateliers. Vorig jaar vonden er twee Ateliers plaats in Luik en Limburg, dit jaar waren Namen, Gits (in West-Vlaanderen) en Gent aan de beurt. Andere Belgische steden volgen binnenkort.

Op het programma

Tijdens de Ateliers laten de uitgenodigde klanten zich inspireren door de experts van ons Sustainable Business Competence Centre, maar ook door getuigenissen van andere klanten over de acties die zij al ondernomen hebben met hun bedrijf.

Na de presentaties worden de deelnemers telkens in groepen verdeeld en wisselen ze ervaringen uit onder leiding van een moderator.

Wat vinden klanten ervan?

Vooral de focus op samenwerking en de kans om een netwerk uit te bouwen worden op prijs gesteld. Onder de aanwezigen zijn telkens afgevaardigden van kleine, middelgrote en grote bedrijven uit verschillende sectoren, en net die diversiteit vinden de deelnemers zo verrijkend. Geen enkele onderneming kan de huidige uitdagingen immers alleen de baas. Door samen te werken met o.a. overheden, universiteiten en start-ups kan er vooruitgang geboekt worden.

Volgens de deelnemers is BNP Paribas Fortis ook de enige financiële dienstverlener die echt ver gaat in het begeleiden van bedrijven op het vlak van duurzaam ondernemen, door te analyseren in welk stadium van hun transitie de bedrijven zich bevinden en door hen te helpen om duurzaamheid in te zetten als een hefboom voor hun activiteiten.

Wilt u deelnemen aan een van onze Sustainable Business Ateliers? Neem dan contact op met uw Relatiebeheerder voor de praktische details.

Nog geen klant? En wilt u meer weten over de begeleiding die we bieden en de voordelen van duurzaamheid voor uw bedrijf? Ontdek wat ons Sustainable Business Competence Centre voor u kan doen.

Nieuws

11.04.2019

Zet op 6 oktober uw deuren open voor het grote publiek!

Dat is het principe van de 'Open Bedrijvendag' die al voor de 29ste keer in Vlaanderen georganiseerd wordt. Op zondag 6 oktober 2019 kunnen Vlaamse bedrijven immers een hele dag lang hun deuren openen voor bezoekers uit alle hoeken van het land.

Een uitzonderlijk visitekaartje

Open Bedrijvendag geeft bedrijven de kans om hun vakmanschap te tonen aan het grote publiek. Het evenement biedt dan ook tal van voordelen, zowel op het vlak van naamsbekendheid en verkoop als voor de aanwerving van nieuwe medewerkers. Deze dag is voor bedrijven een uitgelezen kans om meer bekendheid te verwerven in het Vlaamse bedrijvenlandschap, hun netwerk uit te bouwen, hun imago een boost te geven, hun innovatiecapaciteit te tonen, een product in de kijker te zetten, belangstelling te wekken of het werk van hun medewerkers in de spotlights te zetten.

Achter de schermen

Open Bedrijvendag is een erg geliefd evenement bij het grote publiek. De bezoekers krijgen tijdens die dag immers de kans om een kijkje te nemen in het hart van Vlaamse bedrijven. Ze leren iets bij, ze ontdekken hoe een bedrijf werkt of welke technologieën het gebruikt of krijgen een exclusieve blik achter de schermen van de Vlaamse economie. Het is dan ook geen toeval dat de editie van 2018 meer dan 550.000 bezoekers wist te lokken!

Deelnemen is winnen!

Wilt u ook graag uw deuren openen voor het grote publiek, net als meer dan 200 bedrijven vorig jaar? Schrijf u dan in via www.openbedrijvendag.be/bedrijven. Voor een schappelijk inschrijvingsbedrag krijgen de deelnemers advies en begeleiding op maat, en ook promomateriaal. Daarnaast wordt ook een specifiek magazine gepubliceerd en breed verspreid.

Nieuws

08.04.2019

BNP Paribas behoudt leidende positie onder Europese banken

Greenwich Associates heeft 2.345 gesprekken gevoerd met financiële directeurs (CFO's, treasurers, etc.) van bedrijven en financiële instellingen met een omzet van meer dan 500 miljoen euro.

BNP Paribas neemt de eerste plaats in voor de volgende categorieën:

  • European Top-Tier Large Corporate Banking Market Penetration (2019)
  • European Top-Tier Large Corporate Cash Management Market Penetration (2019)

Ontdek hier de rankschikking van BNP Paribas in de andere categorieën

Nieuws

See all news

Discover More

Top