Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Nieuws

01.07.2016

HR-weetjes. Beter werken is niet per se meer werken

Of we goed presteren op het werk, hangt vaak af van onverwachte of eenvoudige dingen.

Goede nachtrust is essentieel

Slaap kun je vergelijken met brandstof. Je hebt er voldoende van nodig om een hele dag productief te zijn op kantoor. De grote Amerikaanse verzekeringsmaatschappij aetna geeft tips voor een goede nachtrust en beloont zelfs haar medewerkers die voldoende slapen: iedereen van wie de wearable – een draagbaar meettoestelletje – 20 dagen op rij 7 uur slaap per nacht registreert, krijgt 25 dollar per maand.

Wat is een goede manager?

Dat is iemand die blijk geeft van welwillendheid, een ethische houding en respect, en die begaan is met het welzijn van zijn teams. Hij hoeft natuurlijk niet meteen voor de titel van Chief Happiness te gaan of kickertafels te kopen voor kantoor. Omdat gelukkige medewerkers essentieel zijn voor een onderneming, geven we hier enkele tips voor managers die een fijne werkplek willen creëren voor hun medewerkers:

  1. Delegeer Vertrouwen is de basis voor een goede teamspirit: stimuleer je medewerkers door ze verantwoordelijkheid en erkenning te geven.  
  2. Wees een rots in de branding Totale chaos en een brullende chef in crisissituaties zijn niet bevorderlijk voor de sfeer of het moreel. Een goede manager blijft kalm.
  3. Communiceer en lach Niets zo deprimerend voor een team als een humeurige verantwoordelijke die zich nauwelijks laat zien. Een slecht humeur is trouwens besmettelijk.
  4. Maak al eens een grapje Humor werkt ontspannend en relativeert.
  5. Inspireer Managers en medewerkers moeten een behoorlijk deel van hun leven samen doorbrengen. Een manager kan dan maar beter inspireren, luisteren en openstaan voor suggesties.
  6. Heb aandacht voor het privéleven Laat je medewerkers voelen dat ze recht hebben op een leven buiten het kantoor. Beleg geen vergaderingen om 19 uur en respecteer het gezinsleven en welzijn van iedereen.
  7. Zeg 'bravo', 'bedankt', 'ja' en 'neen' Geen motivatie zonder erkenning. Het klinkt logisch, maar wordt vaak vergeten. Het is belangrijk dat je feliciteert, successen meldt aan jouw leidinggevende en niet zelf met alle eer gaat lopen, maar ook dat je minder populaire beslissingen kunt treffen of je verantwoordelijkheid neemt bij fouten. Dat vergt zelfopoffering, en is moeilijk maar absoluut nodig.

Rennen heeft geen zin. Responsabiliseren en delen wel

Base Design is een bureau dat zich bezighoudt met branding. Zaakvoerder Thierry Brunfaut vertrouwt ons een methode toe die berust op de verantwoordelijkheden en zelfstandigheid van iedereen, waardoor je in minder tijd meer gedaan krijgt. Hij organiseert elke week vier beslissende momenten met zijn team. Verder kiest iedereen wanneer, waar en met wie hij werkt, zolang de projecten maar succesvol verlopen.

  1. Maandagochtend: de drie uitdagingen van de week Twintig minuten. Meer is er niet nodig voor iedereen om drie uitdagingen van de komende week op post-its te schrijven. Per uitdaging worden een duidelijk doel, een termijn en een belofte naar iedereen toe genoteerd.
  2. Woensdagochtend: waar staan we ten opzichte van maandag? Drie uur lang wordt een stand van zaken en feedback gegeven. Er is ook ruimte voor emoties, meningen, de belangrijke feiten van de week en de verwachtingen over de vergadering en ieders inzet om die tot een goed einde te brengen.
  3. Donderdagnamiddag: aan tafel! Wil je goed samenwerken, dan moet je mekaar beter leren kennen.
  4. Vrijdagnamiddag: flashback van de week Het moment om de uitdagingen er opnieuw bij te nemen. Wat gerealiseerd is, geeft een goed gevoel. Voor wat niet gelukt is, worden leer- en verbeterpunten bepaald.
(Bronnen: http://www.atelier.net, www.linkedin.com/pulse, https://bizcover.bnpparibasfortis.be)
Nieuws

30.11.2018

Onze bank uitgeroepen tot ‘Bank of the Year 2018’

De jaarlijkse awardsceremonie van het wereldwijd vermaarde magazine The Banker vond plaats op donderdag 29 november.

In zijn reactie op de toekenning stelt CEO Max Jadot dat de award de sterke wil van de bank en haar mensen bewijst om aan de noden en verwachtingen van haar klanten te voldoen en om de uitdagingen aan te gaan die een omgeving die enorm verandert, stelt. Hij herhaalde ook dat BNP Paribas Fortis er zich toe blijft verbinden om de economie van ons land te financieren op een duurzame wijze.

Op dezelfde ceremonie won BNP Paribas ook de awards voor ‘Bank of the Year 2018 in France’, ‘Bank of the Year 2018 in Luxembourg’ en ‘Bank of the Year 2018 in Western Europe’.

Nieuws

23.11.2018

Laten we zelf de verandering in gang zetten!

Eind september was BNP Paribas Fortis aanwezig op de technologiebeurs SuperNova. Als belangrijkste partner van het event nodigde de bank er talrijke klanten uit, en liet hen haar netwerk en zichtbaarheid gebruiken. 

 

BNP Paribas Fortis wil een echte motor van de verandering zijn, en niet alleen op het vlak van fintech of via onze financieringen. Dat we op een event als SuperNova aanwezig zijn, heeft voor de bank veel voordelen. Het is niet alleen goed voor ons imago, het biedt ons ook een mooie gelegenheid om de relaties met onze klanten aan te halen, door ze gebruik te laten maken van ons netwerk. De eerste feedback is zeer positief: de aanwezige klanten waren opgetogen en stellen de rol van de bank als innovatiegangmaker zeer op prijs.

 

Verschillende getuigenissen van klanten en experts bevestigen dit. Ontdek in deze video hoe we via onze Innovation Hubs start-ups ondersteunen tijdens hun hele ontwikkeling!

 

BNP Paribas Fortis investeert in start-ups op elk belangrijk moment van hun ontwikkeling. Hoe gaan we te werk?

 

De begeleiding van #startups in hun ontwikkeling is onderdeel van onze prioriteiten! Ontdek het voorbeeld van Data Stories!

 

Dankzij de Innovation Hubs bedenken we oplossingen om start-ups te helpen ontwikkelen! Ontdek wat we hen voorstellen!

 

De begeleiding van start-ups in hun ontwikkeling is onderdeel van onze activiteiten! Ontdek het voorbeeld van Twikit!

Nieuws

16.11.2018

Langer werken en levenslang leren gaan hand in hand!

We moeten onder ogen durven zien dat langer werken niet langer fictie is. Tijdens de volledige duur van ons professionele leven is continue bijscholing essentieel.

Wat zijn de belangrijkste markttrends op het gebied van dat levenslang leren en hoe maken we langer werken dan wel leefbaar? Ontdek het interview met Dirk Buyens (hoogleraar hr aan de Vlerick Business School) en Dirk Schyvinck (auteur van Wat als we straks 100 worden?).

Wilt u meer weten over dit onderwerp, lees dan het volledige artikel op bnk.tijd.be.

Bron: bnk.tijd.be
Nieuws

12.11.2018

Uiteindelijke begunstigden: meld u tijdig aan bij het UBO-register!

Waarover gaat het?

Een Europese richtlijn verplicht alle lidstaten een UBO-(Ultimate Beneficial Owner) register op te richten. Het UBO-register houdt informatie bij over de uiteindelijke begunstigden van vennootschappen, stichtingen en (internationale) vzw’s, trusts, fiducieën en gelijkaardige juridische entiteiten. Door toereikende, accurate en actuele informatie ter beschikking te stellen is het de bedoeling om het witwassen van geld en de financiering van terrorisme tegen te gaan. Deze soort informatie was tot nu toe niet beschikbaar.

Wat is een UBO?

De term UBO of uiteindelijk begunstigde verwijst naar de natuurlijke perso(o)n(en) die de uiteindelijke eigenaar is (zijn) van of zeggenschap heeft over een informatieplichtige. Verschillende categorieën van UBO’s worden voorzien in functie van het type van zeggenschap waarover deze begunstigde beschikt en van het type van verschuldigde informatie waarover deze beschikt.

Voor vennootschappen gaat het onder meer om de personen die minstens 25% van de stemrechten of minstens 25% van de aandelen of het kapitaal van de vennootschap bezitten. Voor vzw’s en stichtingen gaat het onder meer over de leden van de raad van bestuur, maar ook over de begunstigden van deze structuren.

Welke gegevens worden bijgehouden?

Naast de klassieke identiteitsgegevens (naam, geboortegegevens, nationaliteit en adres) moet ook vermeld worden vanaf welke datum iemand uiteindelijke begunstigde is, evenals het percentage van de aandelen of stemrechten die de uiteindelijke begunstigde aanhoudt in de betrokken entiteit.

Wie kan deze informatie consulteren?

Naast de bevoegde autoriteiten zoals de fiscus, kunnen ook notarissen, accountants en advocaten het UBO-register raadplegen. Iedere burger kan, tegen betaling, beperkte gegevens raadplegen. Zo kunnen ze geen gegevens over woonplaats of geboortegegevens zien.

Wat moet er gebeuren?

Elke wettelijke vertegenwoordiger van een vennootschap of andere entiteit moet de UBO’s van die vennootschap of entiteit melden aan het UBO-register. Niet enkel de klassieke identiteitsgegevens moeten doorgegeven worden, ook de datum vanaf wanneer iemand begunstigde is. Ook het percentage van de aandelen of stemrechten die de uiteindelijke begunstigde aanhoudt in de betrokken entiteit moet gemeld worden.

Door wie?

De wettelijke vertegenwoordiger(s) is (zijn) verantwoordelijk om de juiste info tijdig door te geven aan het register.

Wanneer?

Het register moet uiterlijk tegen 31 maart 2019 ingevuld zijn.
Wie de informatie niet tijdig doorgeeft, riskeert een geldboete van 250 tot 50.000 euro.

Waar vind u alle informatie?

Op de website van FOD Financiën vindt u meer details en alle antwoorden op uw vragen.

Nieuws

See all news

Discover More

Top