Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Typ de code die in de afbeelding wordt getoond:

captcha
De Bank verwerkt uw persoonsgegevens overeenkomstig de Privacyverklaring van BNP Paribas Fortis NV.

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Nieuws

21.04.2016

H4i biedt onderdak aan Hogeschool PXL

10 financiële medewerkers van de Limburgse PXL-Hogeschool maakten op 20 april kennis met de innovatieve aanpak van BNP Paribas Fortis.

Het bezoek kadert in het PXL-Breekt uit-initiatief van de hogeschool.  Dat ‘dwingt’ de 8200 studenten en 1000 medewerkers van de school  om 48 uur lang hun gewone activiteiten buiten de schoolmuren te organiseren. De geest van Breekt uit sluit perfect aan bij de missie van onze Home4Innovation (H4i): de creativiteit stimuleren door mensen uit hun vertrouwde omgeving weg te halen. 

Waarom steunt onze bank dit initiatief?

Relatiebeheerder Public Banking en interne innovation ambassador Karlien Vekemans hoefde geen twee keer na te denken toen de school haar amper drie weken geleden vroeg of de financiële dienst hier tijdelijk onderdak kon krijgen om eens goed te brainstormen.

“Onze Home4Innovation (H4i)  is het visitekaartje van de bank wat innovatie betreft. Hier kunnen we heel open laten zien hoe we aan de toekomst van de bank timmeren. Ons woordje uitleg over innovatie binnen de bank en de presentatie over cash management brachten het team in de ideale sfeer voor een succesvolle brainstorming over hun financieel plan 2017.

Waarom een ‘breek-uit’-sessie?

CFO van de PXL-Hogeschool, Dave Hendriks was  na afloop erg enthousiast over de aankleding van onze Home4Innovation.

“Dit zouden we ook moeten hebben!  Innovatie en creativiteit moet je faciliteren, anders blijven de dingen op hun beloop. Innoveren is voor een stuk confronteren. Breekt-uit haalt de mensen uit hun comfort-zone.  Soms hebben we de neiging om te denken dat er niets moet veranderen maar dan riskeer je achteraf het deksel op de neus te krijgen. Vandaar dat het belangrijk is om, letterlijk, andere horizonten te verkennen. En dat is exact wat we vandaag gedaan hebben.”

Ook een meerwaarde voor andere bedrijven?

“Elke organisatie wordt gedwongen zichzelf opnieuw uit te vinden. 48 uur je organisatie sluiten en de boel toch draaiende houden, zorgt automatisch voor goede ideeën en is verrijkend voor iedereen, voegt Hendriks toe.

Weet u, alleen al onze verplaatsing naar Brussel zorgt voor een aparte dynamiek. Het bevordert de collegialiteit. Gewoon het feit dat je naar buiten treedt, is een succes. Wat we nog gaan doen na deze succesvolle  breek-uit sessie? Een pint drinken op een terras en gezellig napraten.

 

BNP Paribas Fortis was niet de enige organisatie die haar deuren openstelde voor de Hogeschool PXL.  Kledingketen JBC ontving communicatiestudenten, de studio’s van TV Limburg deden dienst als leslokaal en enkele Limburgse kmo’s kregen IT-studenten over de vloer om bestaande informaticabugs uit de wereld te helpen.  Misschien ook iets voor uw bedrijf?
Nieuws

01.08.2019

BNP Paribas Groep, resultaten voor het 2de kwartaal 2019

De activiteit van BNP Paribas stijgt dit kwartaal in een context waarin de economische groei in Europa positief blijft, maar wel is vertraagd, wat tot de verwachting leidt dat de lage rente zal aanhouden.

Administrateur-directeur-generaal, Jean-Laurent Bonnafé: "BNP Paribas ziet zijn resultaat in het eerste semester stijgen tot 4,4 miljard euro. De inkomsten stijgen dankzij de groei van de activiteit in de operationele pijlers. De beheerskosten zijn goed onder controle en profiteren van de kostenbesparingsmaatregelen, wat een positief schaareffect oplevert. De Common Equity Tier 1-ratio stijgt naar 11,9 %, wat de soliditeit van de balans aantoont. De nieuwe digitale klantenervaringen die zijn uitgerold, blijken een succes, en de Groep zet zijn ambitieuze beleid voor maatschappelijk engagement actief om in daden."



Bekijk de resultaten samengevat op één pagina
Het persbericht

Nieuws

24.07.2019

Landen de weg wijzen naar herbebossing

Wat als het opnieuw aanplanten van bomen een manier was om het klimaat te redden? Dat is de theorie van een groep onderzoekers waartoe de Belg Jean-François Bastin behoort. Zij publiceren een studie in het prestigieuze tijdschrift Science, net als een kaart aan de hand waarvan de verschillende landen realistische verbintenissen omtrent herbebossing kunnen aangaan.

BNP Paribas Fortis is zich bewust van de natuurlijke oplossingen voor regeneratie en afvang van koolstof en heeft in die context een partnership gesloten met WeForest. Concreet werden er sinds 2017 al 64.000 bomen in Zambia geplant via deze ngo. Een bescheiden bijdrage in de goede richting!

Lees het volledige artikel

Bronnen: RTBF.BE, GOODNEWSNETWORK, WORLD ECONOMIC FORUM
Nieuws

17.07.2019

The World’s Best Bank for Corporate Responsibility

Het internationale financiële vakblad Euromoney reikt al 25 jaar de ‘Euromoney Awards’ uit, waarmee het de beste banken in verschillende categorieën bekroont. Dit jaar werd BNP Paribas uitgeroepen tot ‘World’s Best Bank for Corporate Responsibility’.

Antoine Sire, verantwoordelijke Company Engagement: "Deze onderscheiding beloont het werk van alle medewerkers van de groep BNP Paribas die zich inzetten om een nieuw, innovatief en inclusief bankmodel uit te bouwen". 

In 2017 richtte BNP Paribas een Company Engagement-afdeling op om van de groep een echte leider te maken in duurzame financiën, maatschappelijk verantwoord ondernemen en inclusie. Sindsdien namen alle entiteiten van de groep tal van initiatieven om de positieve impact van hun activiteiten op het milieu en op de sociale inclusie te vergroten, met bijzondere aandacht voor jongeren, sociaal ondernemerschap en lokale gemeenschappen.

"Deze erkenning van BNP Paribas is mede mogelijk gemaakt door de inspanningen in de verschillende landen", aldus Wilfried Remans, Head of CSR & Public Affairs bij BNP Paribas Fortis. "België heeft hierin steeds een voortrekkersrol gespeeld: van een eerste sectorpolitiek inzake defensie in 2005, over een doorgedreven strategie inzake maatschappelijk verantwoorde beleggingsproducten, tot het adviseren van onze ondernemingsklanten inzake de energietransitie".

Dit jaar sleepte BNP Paribas 4 Euromoney-prijzen in de wacht:

  1. World’s Best Bank for Corporate Responsibility
  2. Luxembourg’s Best Bank
  3. Western Europe’s Best Bank for Financing
  4. Western Europe’s Best Bank for Transaction Services

Meer info

Nieuws

27.06.2019

Businessopportuniteiten dankzij de SDG's? Volg de gids

U kent ze wel, de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen (of in het Engels Sustainable Development Goals of SDG's). Ze werden in 2015 door de Verenigde Naties op de agenda gezet om armoede uit te roeien, onze planeet te beschermen en te zorgen voor welvaart voor iedereen. De SDG's bestaan uit 169 onderliggende doelen en steunen op acties van overheden, het maatschappelijke middenveld en economische spelers. De World Business Council for Sustainable Development (WBCSD) is bovendien van mening dat de verwezenlijking van deze doelstellingen wereldwijd (in FR) tegen 2030 voor businessopportuniteiten ter waarde van meerdere miljarden dollars én tal van nieuwe banen kan zorgen. Eén vraag blijft daarbij cruciaal: hoe vertalen we die ambities ook in echte commerciële opportuniteiten?

Stap voor stap met één doel voor ogen

In die context ontwierp de WBCSD – een groep van 190 internationale bedrijven die zich samen inzetten voor duurzame ontwikkeling – een tool voor bedrijfsleiders: de 'CEO Guide to the Sustainable Development Goals'. Deze gids bevat heel wat tips, onder meer over de rol die bedrijven kunnen spelen, maar ook over de impact van de SDG's op de business. Met andere woorden, deze gids leert bedrijven welk risico ze lopen als ze niets doen, hoe ze de nieuwe kansen moeten grijpen, hoe ze de informatie kunnen gebruiken om hun bedrijf beter te besturen en hoe belangrijk de samenwerking kan zijn met andere spelers. Deze aspecten zijn dan ook essentieel om de acties wereldwijd te organiseren en zo veel mogelijk mensen in beweging te krijgen. Want 'eendracht maakt macht', dat weet iedereen.

Nieuws

See all news

Discover More

Top