Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Nieuws

17.03.2017

Bedrijven zijn vaak slecht in het identificeren van high potentials

Vijf procent van de werknemers wordt door het bedrijf waarvoor ze werken als een ‘high potential’ gezien. Dit zijn mensen die als het meest talentvol, meest gemotivereerd en meest geschikt voor een leidinggevende positie beschouwd worden. Deze werknemers zitten meestal in trajecten om hen klaar te stomen voor een managementfunctie.

Volgens onderzoek van Zenger/Folkman, een Amerikaans leadership development consultingbureau, zit maar liefst 40 procent niet op zijn plaats in die trajecten. Dat concludeerden ze uit gesprekken met de werknemers zelf, feedback van hun leidinggevenden, voormalige en huidige collega’s en hun ondergeschikten.

Wel scoorden deze high potentials hoog op de volgende vier dimensies:

  1. Technische en professionele expertise
  2. Initiatieven nemen en voor resultaten zorgen
  3. Zich aan afspraken houden
  4. In de bedrijfscultuur passen

Hoewel dit voor werknemers waardevolle vaardigheden zijn, zijn ze niet essentieel voor een leidinggevende, betogen de onderzoekers. De high potentials in hun studie misten een strategische visie en de kunst om anderen te motiveren: twee elementen die wél cruciaal zijn voor een goede leider. Als deze ontbreken en er meer de nadruk gelegd wordt op bovenstaande eigenschappen, dan kan dat een negatief effect hebben op de onderneming. Talentvolle mensen komen dan terecht in een functie waar ze niet floreren, waardoor het bedrijf competente werknemers verliest. Daarbij dreigen de andere werknemers bij zo’n minder bekwame baas gedemotiveerd te worden.

Als oplossing opperen de onderzoekers om in de leiderschapstrajecten meer te focussen op echte leadership skills en die de high potentials aan te leren. Er zou in die trajecten ook meer aandacht moeten komen voor kritische zelfreflectie, zodat de deelnemers beter beseffen welke vaardigheden ze missen en eraan kunnen werken. En ten slotte raden de onderzoekers bedrijven aan om zorgvuldiger te werk te gaan bij het bepalen van wie die trajecten mag volgen.

Lees het volledige artikel (in het Engels)

Bron: www.hbr.org
Nieuws

18.04.2019

Een parking waar het goed ademen is

Door in 2018 een groene kredietfaciliteit met onze bank af te sluiten, heeft Interparking zich geëngageerd om zijn prestaties omtrent duurzaamheid tegen 2020 te optimaliseren. Het bedrijf is alvast op goede weg nadat het net een nieuwe generatie parkeergarages in Namen heeft geopend waar de lucht minder vervuild is dan aan de oppervlakte.

Een innovatief systeem voor het verminderen van (ultra)fijne deeltjes

Vier turbines, die zich onder de ‘place d’Armes’ in Namen bevinden, filteren de lucht door ionisatie. Eén turbine is goed voor gemiddeld 100 parkeerplaatsen. Ze neutraliseren tot wel 70% van de stofdeeltjes, in functie van verschillende interne (verkeer en vochtigheid)  en externe (weer, concentratie van fijne stofdeeltjes in de lucht) factoren.

Het proces is ontwikkeld door onderzoekers van de Universiteit Delft in samenwerking met een Nederlandse dierenarts, die geconfronteerd werd met bacteriële infectieproblemen op boerderijen. Interparking heeft het model aangepast aan zijn behoeften en zal de technologie uitbreiden naar andere parkeergarages in België en Europa, maar ook naar toepassingen in andere domeinen waar sanering nodig is. Hét bewijs dat het milieu nu een van de prioriteiten van het bedrijf is.

Bron: l’Echo

Wenst uw bedrijf zich ook te engageren op het vlak van duurzaamheid ? Ontdek nu alle voordelen van ons Sustainable Business Competence Centre.
Nieuws

16.04.2019

Willen bedrijven echt een duurzamere wereld?

Ja, het succes van onze Sustainable Business Ateliers is daar een mooi bewijs van. De meeste bedrijven zijn zich bewust van hun maatschappelijke verantwoordelijkheid, maar sommigen hebben nood aan meer informatie. Om hen op weg te helpen, organiseert BNP Paribas Fortis regelmatig regionale Sustainable Business Ateliers. Vorig jaar vonden er twee Ateliers plaats in Luik en Limburg, dit jaar waren Namen, Gits (in West-Vlaanderen) en Gent aan de beurt. Andere Belgische steden volgen binnenkort.

Op het programma

Tijdens de Ateliers laten de uitgenodigde klanten zich inspireren door de experts van ons Sustainable Business Competence Centre, maar ook door getuigenissen van andere klanten over de acties die zij al ondernomen hebben met hun bedrijf.

Na de presentaties worden de deelnemers telkens in groepen verdeeld en wisselen ze ervaringen uit onder leiding van een moderator.

Wat vinden klanten ervan?

Vooral de focus op samenwerking en de kans om een netwerk uit te bouwen worden op prijs gesteld. Onder de aanwezigen zijn telkens afgevaardigden van kleine, middelgrote en grote bedrijven uit verschillende sectoren, en net die diversiteit vinden de deelnemers zo verrijkend. Geen enkele onderneming kan de huidige uitdagingen immers alleen de baas. Door samen te werken met o.a. overheden, universiteiten en start-ups kan er vooruitgang geboekt worden.

Volgens de deelnemers is BNP Paribas Fortis ook de enige financiële dienstverlener die echt ver gaat in het begeleiden van bedrijven op het vlak van duurzaam ondernemen, door te analyseren in welk stadium van hun transitie de bedrijven zich bevinden en door hen te helpen om duurzaamheid in te zetten als een hefboom voor hun activiteiten.

Wilt u deelnemen aan een van onze Sustainable Business Ateliers? Neem dan contact op met uw Relatiebeheerder voor de praktische details.

Nog geen klant? En wilt u meer weten over de begeleiding die we bieden en de voordelen van duurzaamheid voor uw bedrijf? Ontdek wat ons Sustainable Business Competence Centre voor u kan doen.

Nieuws

11.04.2019

Zet op 6 oktober uw deuren open voor het grote publiek!

Dat is het principe van de 'Open Bedrijvendag' die al voor de 29ste keer in Vlaanderen georganiseerd wordt. Op zondag 6 oktober 2019 kunnen Vlaamse bedrijven immers een hele dag lang hun deuren openen voor bezoekers uit alle hoeken van het land.

Een uitzonderlijk visitekaartje

Open Bedrijvendag geeft bedrijven de kans om hun vakmanschap te tonen aan het grote publiek. Het evenement biedt dan ook tal van voordelen, zowel op het vlak van naamsbekendheid en verkoop als voor de aanwerving van nieuwe medewerkers. Deze dag is voor bedrijven een uitgelezen kans om meer bekendheid te verwerven in het Vlaamse bedrijvenlandschap, hun netwerk uit te bouwen, hun imago een boost te geven, hun innovatiecapaciteit te tonen, een product in de kijker te zetten, belangstelling te wekken of het werk van hun medewerkers in de spotlights te zetten.

Achter de schermen

Open Bedrijvendag is een erg geliefd evenement bij het grote publiek. De bezoekers krijgen tijdens die dag immers de kans om een kijkje te nemen in het hart van Vlaamse bedrijven. Ze leren iets bij, ze ontdekken hoe een bedrijf werkt of welke technologieën het gebruikt of krijgen een exclusieve blik achter de schermen van de Vlaamse economie. Het is dan ook geen toeval dat de editie van 2018 meer dan 550.000 bezoekers wist te lokken!

Deelnemen is winnen!

Wilt u ook graag uw deuren openen voor het grote publiek, net als meer dan 200 bedrijven vorig jaar? Schrijf u dan in via www.openbedrijvendag.be/bedrijven. Voor een schappelijk inschrijvingsbedrag krijgen de deelnemers advies en begeleiding op maat, en ook promomateriaal. Daarnaast wordt ook een specifiek magazine gepubliceerd en breed verspreid.

Nieuws

08.04.2019

BNP Paribas behoudt leidende positie onder Europese banken

Greenwich Associates heeft 2.345 gesprekken gevoerd met financiële directeurs (CFO's, treasurers, etc.) van bedrijven en financiële instellingen met een omzet van meer dan 500 miljoen euro.

BNP Paribas neemt de eerste plaats in voor de volgende categorieën:

  • European Top-Tier Large Corporate Banking Market Penetration (2019)
  • European Top-Tier Large Corporate Cash Management Market Penetration (2019)

Ontdek hier de rankschikking van BNP Paribas in de andere categorieën

Nieuws

See all news

Discover More

Top