Contact
Close

Contact

Klachten

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Typ de code die in de afbeelding wordt getoond:

captcha
De Bank verwerkt uw persoonsgegevens overeenkomstig de Privacyverklaring van BNP Paribas Fortis NV.

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Nieuws

15.10.2018

Ardo en Ontoforce kapen overwinning weg op ‘Onderneming van het Jaar 2018’

Ardo werd op 16 oktober uitgeroepen tot 'Onderneming van het Jaar 2018', Ontoforce ontving de prijs ‘Scale-up van het Jaar 2018'. 2 winnaars met een ijzersterk verhaal. Een portret.

Ardo, rendabele groei en innovatie gaan hand in hand

Wie had in 1977 kunnen bedenken dat diepvriesgroentenbedrijf Ardo anno 2018 zou uitgroeien tot grootste producent in Europa? Dat marktleiderschap heeft het in de eerste plaats te danken aan één van de opmerkelijkste fusies van twee familiebedrijven in de Vlaamse economische geschiedenis. Zo ontstond in 2015 door de fusie van Dujardin Foods en Ardo een mastodont met 868 miljoen euro omzet. Waar in september vorig jaar nog 130 miljoen euro bijkwam door de overname van het Canadese VLM Foods. Ondertussen spreken we van een miljardenbedrijf dat lonkt naar de VS, een markt zo groot als de Europese.

Het West-Vlaamse familiebedrijf ondersteunt lokale landbouwers en heeft 50 agronomen in dienst die advies geven over teelt-en oogstwijzen en nieuwe machines ontwikkelen. Zo worden hun zaaimachines gestuurd door gps-ondersteuning, zodat onkruid mechanisch gewied kan worden en er minder herbiciden nodig zijn. Maar ook drones worden ingezet om kevers op te sporen en sensoren meten waar de grond te droog is. In Koolskamp, de grootste fabriek van diepvriesgroenten ter wereld, worden de groenten vervolgens volautomatisch verwerkt. Maar ook in de andere 21 productiesites in negen landen waaronder in Costa Rica en sinds 2017 ook in Canada regeert innovatie en gezond verstand. Canada wordt trouwens de lokale toegangspoort tot Noord-Amerika wat een kwantumsprong voor de groep kan betekenen.

Of zoals Michèle Sioen, voorzitster van de jury de keuze toelicht: “Ardo is een sterke Belgische familieonderneming die met durf en talent heel mooie resultaten weet neer te zetten. Bovendien zet het bedrijf ook sterk in op duurzaamheid. Ardo heeft met een indrukwekkende fusie van verschillende takken van de familie Haspeslagh belangrijke synergieën en resultaatsverbeteringen geboekt. Het familiebedrijf is zo uitgegroeid tot een onbetwiste Europese leider en staat klaar om wereldwijd een belangrijke rol te spelen!

Ontoforce, het Google van de farma-industrie

Ontoforce werd in 2011 opgericht door Hans Constandt. Met zijn zoekmachine Disqover verovert het in sneltempo de wereld van farma en biotech. 13 van de 25 grootste farmabedrijven ter wereld gebruiken de Gentse software die hun interne informatie linkt met publieke databanken, klinische studies en wetenschappelijke publicaties. De vernieuwende technologie maakt complexe data ultrasnel en heel eenvoudig bevraagbaar voor iedereen. Ontoforce realiseerde in 2017 een omzet van 1,2 miljoen euro met 27 medewerkers. De ambitie is om in 2018 deze omzet te verdubbelen.

Hoe dan wel? Een mijlpaalcontract met een top 20-farmabedrijf zal in één klap de helft van de omzet van 2017 opbrengen en leidt tot een vijftal nieuwe contracten met andere grote farmabedrijven. Daarnaast wil Ontoforce via fusies en overnames de nodige kennis binnenhalen om ook een mobiele versie van zijn software te ontwikkelen voor smartphones en artificiële intelligentie beter te benutten.

Jurgen Ingels, de voorzitter van de jury is erg overtuigd van de relevantie van de technologie van Ontoforce en besluit: “Deze verdiende winnaar van de ‘Prijs van de Vlaamse Regering voor de Scale-up van het Jaar’ heeft eerst de conservatieve famasector wakker geschud. En na zeer mooie referenties te hebben opgebouwd (meer dan de helft van de topbedrijven in de farma-industrie is klant van Ontoforce), staan ze nu klaar om uit te breiden naar andere sectoren en andere continenten. De jury meent dat Ontoforce een sterk team heeft met een gezonde dosis ambitie en dus een grote kans heeft om zijn strategische groeidoelstellingen te realiseren.”

Belgische bedrijven in de kijker sinds 1995

Al voor de 24ste keer op rij organiseert EY, in samenwerking met De Tijd en BNP Paribas Fortis de uitreiking van ‘Onderneming van het Jaar’. Dit jaar haalde Ardo het van Decospan en Reynaers Group. CEO Rik Jacob ontving zijn prijs uit handen van vice-eerste ministers Jan Jambon en Alexander De Croo. Bij de scale-ups haalde Ontofoce het van Lemon Companies, Rombit en UgenTec. CEO Hans Constandt mocht de prijs in ontvangst nemen van Philippe Muyters, Vlaams minister van Werk, Economie, Innovatie en Sport. 2 nieuwe, verdiende winnaars op het indrukwekkende lijstje van Belgische ondernemingen die de afgelopen jaren in de prijzen vielen!

Didier Beauvois, Head of Corporate Banking BNP Paribas Fortis: “De kandidaten van ‘Onderneming van het Jaar’ en  ‘Scale-up van het Jaar’ verbazen elk jaar meer en meer. Deze bedrijven, of het nu om jonge start-ups of gevestigde waarden gaat, vormen de basis van onze economie. Het zijn bronnen van welvaart en sociaal welzijn die met hun ontwikkeling, ideeën en investeringen de gezondheid van ons economisch weefsel bepalen. Ze zijn een ware bron van inspiratie voor jonge ondernemers. We zijn dan ook fier dat we al meer dan 20 jaar partner zijn van het evenement dat Belgische bedrijven in een positief daglicht stelt.”

Fotogalerij

Video winnaar

Perspebericht EY 

Nieuws

16.09.2020

Onze bank sponsort voor de eerste keer de ‘Leeuw van de Export’

Op 23/9 reikt Flanders Investment & Trade (FIT) voor de 19e keer zijn Leeuw van de Export uit: een bekroning voor Vlaamse bedrijven met opvallende exportresultaten. BNP Paribas Fortis ondersteunt dit initiatief graag.

 

Over FIT

Flanders Investment & Trade (FIT) of het Vlaams Agentschap voor Internationaal Ondernemen werd opgericht door de Vlaamse overheid in 2005. FIT ontstond uit de fusie van 'Export Vlaanderen' en 'Dienst Investeren in Vlaanderen'. De organisatie heeft als doel om het internationaal ondernemerschap van Vlaamse bedrijven, in het bijzonder de kmo’s, te bevorderen.

Het hoofdkwartier bevindt zich in Brussel en wereldwijd telt FIT 96 kantoren (waarvan vijf gevestigd zijn in Vlaanderen). Vlaamse investeerders en exporteurs kunnen kosteloos informatie en assistentie verkrijgen van het agentschap.

Partnership met BNP Paribas Fortis

Dit jaar organiseert FIT op woensdag 23 september voor de 19de keer de Leeuw van de Export, een evenement dat Vlaamse bedrijven in de kijker zet die uitzonderlijke exportresultaten behaalden. Als de nummer 1-bank voor import en export is BNP Paribas Fortis blij om dit evenement te kunnen ondersteunen als sponsor. Want ons engagement om Belgische exporterende bedrijven en zo ook de economie te ondersteunen, is groot. Bovendien zijn we door onze jarenlange expertise in internationale handelsfinanciering en ons wereldwijde netwerk van experten de ideale partner voor bedrijven die internationaal actief zijn of willen zijn.

“We zijn fier dat België bij de top 15 van grootste exportlanden van de wereld hoort en geven exporteurs met plezier een duw in de rug, onder andere door de Leeuw van de Export te sponsoren”, concludeert Frank Haak, Head of Sales Global Trade Solutions bij BNP Paribas Fortis.

Het evenement: praktisch

  • Wat? Wervelende online prijsuitreiking met aansluitend virtueel netwerken 
  • Waar? Op 6 locaties én live vanuit Gent 
  • Wanneer? Woensdag 23 september, van 18 tot 20 u.
  • Deelnameprijs? Gratis, maar vooraf inschrijven is aangeraden

Mis deze inspirerende avond niet!

Een dag voor de prijsuitreiking ontvangt u een e-mail met een link naar de livestream waarop u het evenement kan volgen.

Nieuws

28.08.2020

BNP PARIBAS FORTIS: halfjaarresultaten 2020

De eerste helft van 2020 werd in grote mate gedomineerd door de COVID-19-pandemie, die nog altijd een zware druk legt op de gezondheidszorg en de economie. Als marktleider in België zijn we vastbesloten onze verantwoordelijkheid ten volle te blijven opnemen om ervoor te zorgen dat bedrijven en gezinnen extra financiële middelen krijgen.

Max Jadot, CEO: “In omstandigheden die amper een jaar geleden nagenoeg ondenkbaar waren, is BNP Paribas Fortis volledig operationeel gebleven en zijn we financiering blijven verstrekken aan zowel particulieren als bedrijven, zodat ze hun plannen en projecten konden uitvoeren. We blijven de Belgische economie met kapitaal en liquiditeiten ondersteunen en spannen ons bovendien vastberaden in om de sociale impact van deze crisis te helpen verzachten”.

Klik hier voor het persbericht

 

 


Nieuws

03.08.2020

BNP PARIBAS GROEP, RESULTATEN VOOR HET 2DE KWARTAAL 2020

De teams, middelen en expertise ten dienste van klanten

In het tweede kwartaal van 2020 mobiliseerde de BNP Paribas Groep, in de context van de gezondheidscrisis, zijn teams, middelen en expertise ten dienste van de economie en om zijn klanten - particulieren, bedrijven en instellingen - te ondersteunen.

Jean-Laurent Bonnafé, administrateur-directeur-generaal:

"Ons gediversifieerde bankmodel heeft zijn efficiëntie in het ondersteunen van onze klanten en de economie in het licht van deze ongeziene gezondheidscrisis duidelijk bewezen. BNP Paribas heeft zijn teams, zijn middelen en zijn expertise snel weten in te zetten om een antwoord te bieden op de behoeften van zijn klanten in heel Europa en daarbuiten.
Dat we heel wat capaciteit hebben om de economie te financieren, danken we aan het werk dat de Groep al jarenlang levert ten dienste van zijn particuliere, bedrijfs- en institutionele klanten. Het is de afspiegeling van zijn financiële soliditeit, van de diversificatie en de integratie van zijn activiteiten, van de nauwe relatie met zijn klanten, van de voorzichtigheid in het risicobeheer, maar ook van de krachtige uitvoeringsmogelijkheden van zijn platformen.
Samen met alle teams van BNP Paribas, die ik bedank voor hun uitzonderlijke inzet ter ondersteuning van de economie en de maatschappij, staan we onze klanten bij om de economische en maatschappelijke impact van de crisis te beperken. We blijven al onze middelen inzetten om een solide economische en duurzame relance te verzekeren."

Meer info in het persbericht: https://invest.bnpparibas.com/documents/2q20-pnl-36670

Nieuws

17.07.2020

Hoe vermijden we een K-herstel van de economie

Ook al verloopt het herstel van de economie voor het grootste deel van de ontwikkelde landen voorspoedig, helaas is dit niet van toepassing op alle niveaus van de bevolking. Deze spreidstand wordt het K-herstel van de economie genoemd,  zoals Koen De Leus aangeeft in zijn laatste blog.

Een epidemie, zoals het coronavirus waar we momenteel mee te maken hebben, zorgt vaak voor een toename van de ongelijkheid. Dit is wat de Gini-coëfficiënt aangeeft, die gemiddeld stijgt met 1,25% in de vijf jaren volgend op een epidemie. Deze ongelijkheid raakt vooral de jobmarkt en kan zelfs leiden tot een groei van het populisme.

Hoe een K-herstel vermijden ? Ontdek het hier op de nieuwe blog van Koen De Leus.

Nieuws

See all news

Discover More

Top