Article

24.11.2020

Volg de ‘Onderneming van het Jaar’ online vanop de eerste rij

Geen jubileum dit jaar, maar toch wordt ook de 26ste editie van ‘Onderneming van het Jaar’ heel bijzonder. Op 8 december kan namelijk iedereen vanop de eerste rij online ontdekken wie deze prestigieuze erkenning op zijn naam mag schrijven.

Al voor de 26ste keer organiseert EY, in samenwerking met De Tijd en BNP Paribas Fortis het event ‘Onderneming van het Jaar’. Een unieke editie, want volledig digitaal via livestream. Dat heeft als grote voordeel dat een breed publiek live kan meemaken wie van de vier genomineerden deze prestigieuze prijs mag ontvangen. Ook de winnaar van de Prijs van de Vlaamse Regering voor ‘Scale-up van het Jaar’ ontvangt op 8 december trouwens zijn award. Mis dit unieke event niet en registreer u alvast hier.

“Het afgelopen jaar werden bedrijven geconfronteerd met nieuwe uitdagingen, en die waren niet min”, zegt Didier Beauvois, Head of Corporate Banking en lid van het Directiecomité, BNP Paribas Fortis. “Het vraagt flexibiliteit en creativiteit om hier als onderneming gepast op te reageren. Alle finalisten toonden zich veerkrachtig in deze uitdagende tijden en legden een mooi parcours af. Stuk voor stuk dragen zij bij aan een positief ondernemingsklimaat in België.”

Crème de la crème

De bedrijven die kans maken op de titel ‘Onderneming van het jaar’, worden elk jaar geselecteerd op basis van welbepaalde criteria. Naast groei en financiële resultaten, zijn dat ondernemerschap, internationalisering, innovatie en deugdelijk bestuur. Alle Belgische bedrijven op de shortlist scoren hoog op al deze punten. Een van hen volgt Kinepolis Group op.

Wie wordt ‘Onderneming van het Jaar’?

  • Abriso-Jiffy, producent van recycleerbaar en duurzaam verpakkings- en isolatiemateriaal.
  • Konings, producent en verpakker van dranken in glas, pet en tetrapak.
  • Stow, producent van industriële opslagsystemen en stockageoplossingen.
  • Van Marcke, aanbieder van oplossingen voor sanitair en verwarming.

Beloftevolle groeibedrijven

De genomineerden voor de ‘Prijs van de Vlaamse regering voor Scale-up van het Jaar’ zijn ambitieuze en snelgroeiende bedrijven die al een mooi parcours aflegden. Deze prijs wil hen verder motiveren om te blijven investeren, innoveren en zo internationaal door te groeien. De winnaar treedt in de voetsporen van Guardsquare.

Wie wordt ‘Scale-up van het Jaar’?

  • FibriCheck, medische applicatie die hartritmestoornissen opspoort via smartphones of smartwatches.
  • Robovision, ontwikkelaar van deep learning software voor verschillende industrieën.
  • THEO Technologies, softwareoplossing voor het kwaliteitsvol streamen van video.
  • Unifly, aanbieder van Unmanned Traffic Management technologie om droneverkeer veilig te integreren in het luchtverkeer.

Meer informatie over de acht finalisten vindt u hier.

Ook u kunt er dit jaar bij zijn. Registreer u eenvoudig hier en volg de uitreiking live op 8 december tussen 17.30 uur en 18.30 uur via uw computer, smartphone of tablet of op Twitter #OVHJ20.

Aan Franstalige kant dingen Dubuisson, Efficy, I-care en Technord J naar de felbegeerde award ‘L’Entreprise de l’Année 2020’ op 7 december. Genomineerden voor ‘Scale-up de l’Année’ zijn BePark, EyeD Pharma, La Niche en Proxyclick. Alle details vindt u hier.

Article

08.10.2019

Kinepolis en Guardsquare schitteren tijdens jubileumeditie Onderneming van het Jaar 2019!

De bioscoopgroep Kinepolis is 'Onderneming van het Jaar', de appbeveiliger Guardsquare ontvangt de prijs ‘Scale-up van het Jaar'. 2 sterke internationale groeiverhalen. Een portret.

Kinepolis group: absolute wereldtop

De bioscoopuitbater volgt diepvriesgroentenbedrijf Ardo op als ‘Onderneming van het Jaar’ en haalt het van de andere finalisten Actief, Aertssen en Torfs. De beursgenoteerde groep ontstond in 1997 uit een fusie van twee familiale bioscoopgroepen en telt vandaag 109 bioscopen en meer dan 1000 zalen in 9 landen in Europa, Canada en recent ook in de Verenigde Staten. Hun innovatief bioscoopconcept geldt als baanbrekend binnen de sector. Kinepolis is ook actief in filmdistributie, eventorganisatie, schermreclame en vastgoedbeheer en haalt in België maar liefst 28 procent van zijn omzet via Mega Candys, hun popcorn-en snoepwinkels. De zeer professioneel gerunde onderneming onderging de voorbije jaren een succesvolle transformatie van een familiebedrijf naar een uiterst professionele onderneming van wereldformaat.

Michèle Sioen, voorzitster van de negenkoppige jury licht toe: “ Naast de indrukwekkende expansiestrategie, die recent een hoogtepunt bereikte met de uitbreiding naar de Verenigde Staten, valt Kinepolis vooral op door het empoweren van zijn medewerkers en het creëren van extra toegevoegde waarde van de klantervaring. Dit alles met oog voor het milieu, onder andere door het invoeren van energiebesparende technieken, duurzame renovaties en de nieuwste bioscooptechnieken.”

Guardsquare : de snelst groeiende techstart-up in België

Het vijf jaar oude Guardsquare volgt bigdatabedrijf Ontoforce op als ‘Scale-up van het Jaar’ en kon de andere snelgroeiende, innovatieve bedrijven Intracto, Lansweeper en Silverfin achter zich laten. Deze snelst groeiende techstart-up van het land boomde tussen 2014 en 2018 en beveiligt ondertussen ruim 4 miljard mobiele apps. Het bedrijf is opgericht door ex-judoka Heidi Rakels en haar echtgenoot Eric Delafortune en is gevestigd in Leuven en San Francisco. Zijn software beschermt mobiele applicaties tegen reverse engineering en hacking en is op korte tijd uitgegroeid tot een internationale referentie. Klanten vind je zowel in de financiële, publieke en telecomsector terug maar ook in e-gaming en media. Guardsquare is winstgevend maar heeft vooral hoge ambities: over vijf jaar mikt het op een recurrente omzet van 100 miljoen dollar, tegenover 7 miljoen vandaag. Daar is jaarlijks een gemiddelde groei van 70 procent voor nodig.

Hans Crijns, Professor van de Vlerick Business School en voorzitter van de Jury, verklaart de keuze: “De technologie van Guardsquare is breed toepasbaar en geniet bovendien een ruime erkenning bij de initiële gebruikers van het product. De Leuvense start-up mag zichzelf internationaal marktleider noemen. In tijden waarin beveiliging van data op digitale toepassingen steeds belangrijker wordt, is de jury er bovendien van overtuigd dat het bedrijf nog groot groeipotentieel heeft.”

Jubileumeditie

Al voor de 25ste keer op rij organiseert EY, in samenwerking met De Tijd en BNP Paribas Fortis deze prijsuitreiking. Het was koning Filip die op 8 oktober de prestigieuze trofee van ‘Onderneming van het Jaar 2019’aan Eddy Duquenne, CEO van Kinepolis overhandigde. De award voor ‘Scale-up van het Jaar 2019’ ging naar Heidi Rakels van het Leuvense Guardsquare, die de prijs uit handen van Jan Jambon, Minister-President van de Vlaamse Regering en Vlaams Minister van Buitenlandse Zaken, Cultuur, ICT en Facilitair Management ontving. Ook de 24 vorige winnaars van de award kregen een prominente rol tijdens de ceremonie. Naar aanleiding van deze jubileumeditie verschijnt er een verjaardagsboek, GOUD. Alle winnaars van de afgelopen kwarteeuw zijn er in opgenomen en zetten hiermee 25 jaar inspirerend ondernemerschap in Vlaanderen extra in de verf.

Didier Beauvois, Head of Corporate Banking BNP Paribas Fortis: “De kandidaten van ‘Onderneming van het Jaar’ en ‘Scale-up van het Jaar’ verbazen elk jaar meer en meer. Deze bedrijven, of het nu om jonge start-ups of gevestigde waarden gaat, vormen de basis van onze economie. Het zijn bronnen van welvaart en sociaal welzijn die met hun ontwikkeling, ideeën en investeringen de gezondheid van ons economisch weefsel bepalen. Ze zijn een ware bron van inspiratie voor jonge ondernemers. We zijn dan ook fier dat we al verschillende jaren partner zijn van dit evenement dat Belgische bedrijven in een positief daglicht stelt.”

Aan Franstalige kant werd EASI al op 7 oktober uitgeroepen tot ‘L’Entreprise de l’Année 2019’, het innovatieve CluePoints werd ‘Scale-up de l’Année 2019’.

Fotogalerij

Video winnaar

Persbericht EY

Article

20.12.2024

Arval: uw mobiliteit in 2025

Corporate Sales Director Laurent Mélignon van Arval, marktleider in full-service-autoleasing en nieuwe mobiliteitsoplossingen, kijkt in de toekomst. Wat brengt 2025 voor de sector en uw mobiliteit?

Arval is een onderdeel van de Commercial, Personal Banking & Services-afdeling binnen de BNP Paribas-groep. Het speelt als marktleider een sleutelrol in het aanbieden van full-service-autoleasing en nieuwe mobiliteitsoplossingen. Vanuit die positie zit Laurent Mélignon, Corporate Sales Director van Arval, op de geknipte stoel om te kijken wat 2025 zal brengen.

Arval leidt een sector waarin heel wat in beweging is: de manier waarop ondernemingen en privépersonen over mobiliteit denken en ermee omgaan, is allang niet meer klassiek te noemen. Mélignon ziet daar verschillende oorzaken voor: “In ons land is, ten eerste, de fiscaliteit de motor van veel veranderingsprocessen. Die fiscaliteit is gelinkt aan loonkost: veel ondernemingen zien bedrijfswagens als een fiscaalvriendelijk alternatief om de verloning te maximaliseren die ze aan hun personeel gunnen. Het personeel, op zijn beurt, ervaart het als een manier om met échte, tastbare zaken vergoed te worden, zonder dat de fiscus hen daarvoor extra viseert. In die geest evolueert het fiscale kader ook in het komende jaar volop mee met de evolutie van onze maatschappij. Het federale mobiliteitsbudget en de fietsvergoeding, bijvoorbeeld, of een heel aantal opties als het cafetariaplan of het flex-incomeplan: het zijn maar enkele mogelijkheden waarmee ondernemingen hun loonpakket kunnen inzetten om medewerkers te motiveren.”

Maar de Corporate Sales Director van Arval ziet nog meer motoren van verandering rond mobiliteit. Mélignon: “Ook onze hele mobiliteitscultuur is aan het veranderen – een trend die zich in 2025 zéker zal doorzetten. De jonge generatie is veel minder gehecht aan de status waarvoor de firmawagen jarenlang heeft gestaan. Ze springen met evenveel plezier op de fiets, de bus of in de deelauto – afhankelijk, natuurlijk, van waar de onderneming is gevestigd. Tot slot zijn er ook nog macro-economische elementen die de verandering aandrijven. Dan heb ik het over het toenemende verkeersinfarct waarmee veel steden kampen, maar ook over het groeiende bewustzijn van heel veel mensen en economische spelers binnen de energietransitie. Stilaan worden we ons allemaal bewust van de nood aan groene verandering en andere mobiliteitskeuzes. Daar is allang geen twijfel meer over.”

Flexibele complexiteit

De mobiliteitsmix zal in de toekomst alleen nog maar sterker worden. Mélignon: “Daar zit een groot deel van onze missie: het zijn en blijven van een one-stop-shop, die aan ondernemingen de mogelijkheid biedt om in termen van flexibele verloning te denken. Een nieuwe werknemer, bijvoorbeeld een vrijgezel zonder gezin, heeft andere mobiliteitsnoden dan zijn of haar collega, een vrouw of man met twee kinderen en een eigen huis op het platteland of in de stad. Nu die nood almaar sterker en meer ingeburgerd wordt, vormt Arval de ideale partner om ondernemingen te voorzien van kennis en ontzorging ter zake. Wij maken het mogelijk voor werkgevers om flexibiliteit aan te bieden, door de bijgaande complexiteit voor onze rekening te nemen.”

Positieve mindset

Mélignon ziet in 2025 de omslag naar elektrische mobiliteit op volle kracht verdergaan: “Als ik kijk naar de ondernemingen, zie ik dat 80% van alle nieuwe bestellingen elektrisch is. In vergelijking met de particuliere markt, is dat enorm: daar raken we niet eens aan 20%. De elektrificatie van de Belgische vloot wordt dus voornamelijk door de ondernemingen voortgestuwd. Ik zie dat er op dit moment al aankondigingen en initiatieven zijn om het federale mobiliteitsbudget nog licht aan te passen en te verfijnen. Het zou dus kunnen dat we de komende maanden meer en meer mensen zien die hun bedrijfswagen laten staan en in dat bijgestuurde budget stappen. Ook daar wil Arval klaarstaan met een positieve mindset en heel wat knowhow, in onze rol van ‘full mobility provider’.”

Kantelpunt

Het langverwachte kantelpunt naar elektrische mobiliteit, waar de markt al zo lang op zit te wachten, zal volgens Mélignon ook gevolgen hebben voor ondernemingen. Mélignon: “We mogen in 2025 inderdaad een pak meer betaalbare modellen verwachten. Elektrisch rijden zal niet langer enkel voor de ‘happy few’ zijn. Dat is goed voor de particuliere markt, maar ook ondernemingen krijgen daardoor meer mogelijkheden. Bovendien verwacht ik dat wagens met verbrandingsmotor in prijs zullen stijgen. We krijgen die feedback vaak uit de hoek van de constructeurs. Die moeten, als gevolg van de CAFE-normen (Corporate Average Fuel Economy) die hun CO2-uitstoot reguleren, binnenkort enorme boetes betalen als ze die normen niet halen. Het is dus in hun voordeel om de markt richting elektrisch te sturen. Zij zullen hun productiecapaciteit daaraan ook aanpassen: productie na bestelling, in plaats van grote voorraden aan te leggen, wordt vanaf volgend jaar de norm in de sector.”

Toekomstscenario

Tot slot: als leasingmaatschappij ziet Arval de markt in de nabije toekomst ook opengaan richting kleinere en middelgrote ondernemingen, en richting particuliere klanten. Mélignon: “De verandering van de markt zal er volgens ons voor zorgen dat veel ondernemingen, die nu nog kiezen voor de aankoop of financiële leasing van firmawagens, zullen opteren voor operationele leasing. Daarbij zullen ze het risico rond bijvoorbeeld restwaarde aan ons uitbesteden. We vervullen daar onze rol van marktleider ten volle: wij zien dat als een scenario voor de nabije toekomst, waarop we ons nu al volop aan het voorbereiden zijn.”

Article

16.12.2024

“De digitale kloof blijft hardnekkig”

“Niet alleen ouderen, maar ook jongeren en werkenden missen digitale vaardigheden”, zegt Linde Verheyden, Director Public Affairs bij BNP Paribas Fortis en voorzitter van DigitAll.

Ondanks de groeiende digitalisering blijven veel mensen achter. In België loopt 40% van de bevolking tussen 16 en 74 jaar het risico op digitale uitsluiting. Hoewel ouderen vaak als de meest kwetsbare groep worden gezien, blijkt dat ook jongeren het digitaal moeilijk hebben. Bij jongeren tussen 16 en 24 jaar heeft bijna een derde zwakke digitale vaardigheden, met een piek van 52% bij jongeren met een laag diploma.

Dat zijn best verrassende cijfers. Jongeren groeien toch op met digitale tools?

“Mensen denken vaak dat jongeren ‘digital natives’ zijn omdat ze handig zijn met sociale media. Maar een TikTok-filmpje maken of scrollen op Instagram betekent nog niet dat je online kan bankieren of een sollicitatieformulier kan invullen.”

Ook armoede speelt een grote rol bij de digitale kloof.

“Absoluut. Voor 25% van mensen in armoede is een smartphone het enige digitale toestel dat ze hebben. Hoewel dat een basisvorm van toegang biedt, is een smartphone vaak ongeschikt voor belangrijke taken zoals het opstellen van een cv of het indienen van een belastingaangifte. Zonder een computer of stabiel internet blijven veel digitale deuren gesloten.”

Wat zijn nog meer redenen voor die digitale kloof?

“Vaak missen mensen de nodige digitale skills. Ze hebben nooit basisvaardigheden geleerd zoals een zoekmachine gebruiken, een bijlage toevoegen aan een e-mail of een app downloaden. Zonder die kennis wordt de digitale wereld ontoegankelijk. En dan is er nog digitale stress. Angst om fouten te maken, gehackt te worden of privacy te verliezen houdt velen tegen. Zelfs als de vaardigheden er zijn, kiezen sommigen er bewust voor om geen gebruik te maken van digitale diensten. Technologie roept bij hen wantrouwen en onrust op en dat zorgt voor een belangrijke barrière.”

Welke rol kunnen bedrijven spelen om die kloof te dichten?

“Bedrijven kunnen een sleutelrol spelen op verschillende vlakken. Het is niet alleen een sociaal probleem, maar ook een economische uitdaging. Minder digitale mensen zijn vandaag zowel klanten als potentiële werknemers. Daar als bedrijf bewust van zijn, is de belangrijkste eerste stap. Maar ook werknemers ondersteunen is nodig. De medewerkers van de groendienst in Gent kregen bijvoorbeeld een opleiding om hun belastingaangifte online in te vullen. Dergelijke initiatieven geven mensen praktische vaardigheden én zelfvertrouwen. En tot slot moeten bedrijven een digitale check doen. Meten is weten. Het is niet omdat iemand dagelijks met een laptop werkt, dat die persoon digitaal vaardig is.”

Wat doet BNP Paribas Fortis concreet om digitale inclusie te bevorderen?

“Er lopen verschillende initiatieven. In 2020 hebben we DigitAll opgericht, een platform om kennis en ‘best practices’ te delen rond digitale inclusie. Vandaag brengen we meer dan 130 organisaties samen. DigitAll ontwikkelde bijvoorbeeld een checklist waarmee bedrijven kunnen testen hoe toegankelijk hun apps en websites zijn. Een eenvoudige interface kan voor mensen met zwakkere digitale vaardigheden het verschil maken tussen meedoen of afhaken. Sinds 2021 ondersteunt de bank ook een leerstoel aan de VUB die de link tussen digitale inclusie en mensenrechten onderzoekt.”

Hoe belangrijk zijn tools in dit verhaal?

“Gebruiksvriendelijke tools zijn een must. Zo werken wij samen met Emporia, een fabrikant van gebruiksvriendelijke smartphones voor minder digitaal vaardige gebruikers. Bij klanten die zo’n smartphone aankopen, installeren we vooraf onze app.”

Digitale stress kwam al aan bod, hoe vang je dat op?

“Via bewustwordingscampagnes. We willen dat onze klanten onze tools met vertrouwen gebruiken. De bank heeft ook oog voor digitaal minder vaardige klanten. Dankzij ons partnership met bpost kunnen alle klanten terecht in het postkantoor van hun dorp voor alle basisbankverrichtingen.”

Bedrijven hebben er dus alle belang bij om digitale inclusie te bevorderen?

“Zo is dat. Digitale inclusie vraagt een blijvende inspanning, ook van overheden en onderwijsinstellingen. Niemand mag achterblijven. Bedrijven die nu actie ondernemen, werken niet alleen mee aan een betere samenleving, maar ook aan hun eigen toekomst in een wereld die steeds digitaler wordt.”

“Zonder gedegen digitale vaardigheden blijven veel digitale deuren gesloten.”
“Een eenvoudige interface kan voor mensen met zwakkere digitale vaardigheden het verschil maken tussen meedoen of afhaken.”
“Beperkte digitale vaardigheden blijven een barrière voor het dichten van de digitale kloof.”

Linde Verheyden, Director Public Affairs bij BNP Paribas Fortis en voorzitter van DigitAll
Article

09.12.2024

Veilig ondernemen met BNP Paribas Fortis

Elke ondernemer kan ervan meespreken: de financiële markten zijn onvoorspelbaar en dat brengt risico’s met zich mee. Wij reiken u oplossingen aan om uw onderneming in alle veiligheid te leiden.

Van klein tot groot, van binnen- tot buitenland: als u als ondernemer de markt opgaat en uw uiterste best doet om uw onderneming te laten groeien en bloeien, komen er onvermijdelijk momenten waarop u tijdens het zakendoen risico’s loopt. Frédéric Raxhon, Head of FI Midcap Sales bij Transaction Banking van BNP Paribas Fortis, is specialist in de materie. Hij geeft met veel kennis van zaken een inkijk in de manier waarop BNP Paribas Fortis werk maakt van veilig ondernemen.

Raxhon heeft een duidelijk zicht op de impact van volatiliteit in de markten op de dagelijkse werking van kleine, middelgrote en grote ondernemingen. Zijn voorgeschiedenis als bankier in corporate finance, aandelen en derivaten, en in het begeleiden van holding- en beursgenoteerde bedrijven doet hem met een geroutineerde blik naar de marktwerking kijken.

Raxhon: “Wij begrijpen zeer goed dat prijsonzekerheid, in de vorm van volatiliteit op de financiële markten, een serieuze impact kan hebben op de werking en winstgevendheid van ondernemingen. Daarom monitoren wij de markten en hun volatiliteit voortdurend: als de prijzen snel schommelen, lopen onze klanten het risico om te duur aan te kopen en te goedkoop te verkopen. We hebben wat dat betreft ons deel gehad de afgelopen jaren: een sterke stijging van de rentevoeten, een energiecrisis met zeer volatiele prijzen, en een sterke stijging van de inflatie.

We blijven volatiliteit in die markten verwachten. Zo zijn er geopolitieke spanningen en oorlogen die aanslepen. Maar ook verkiezingen veroorzaken volatiliteit, omdat ze er vaak voor zorgen dat landen hun houding ten opzichte van economie veranderen. Zo spreekt Trump over een significante verhoging van douanerechten voor de Verenigde Staten. Dat zal een impact hebben op de wereldwijde groei en inflaties. Ook de vergroening van de maatschappij door de energietransitie, hoe positief dat proces ook is, vormt een bron van onzekerheid. Ondernemingen moeten daardoor bijvoorbeeld enorme investeringen doen, en er is nog geen duidelijkheid over welke technologieën zullen overleven …

Al die factoren tonen vooral één ding aan: ondernemingen hebben nood aan begeleiding, waarin ze een oplossing op maat krijgen aangereikt, om ervoor te zorgen dat volatiele markten zo goed als geen invloed op hun werking hebben en ze zich op hun core business kunnen concentreren.”

Oplossingsgericht

Die oplossing komt van een partner die een marktleiderspositie heeft in het veiligstellen van nationaal én internationaal ondernemen.

Raxhon: “Het gaat bij BNP Paribas Fortis heel vaak over het beheren van risico’s van ondernemingen die een aantal eenvoudige wensen op hun verlanglijstje hebben staan: ze willen op een gewone, dagelijkse manier zakendoen; aankopen tegen een zo vast mogelijke prijs; hun lonen betalen in een stabiele omgeving; verkopen aan klanten met een rendabele, standvastige marge … Als ze in de markt onzekerheid ervaren bij hun werking, staan wij klaar om hen daarin te begeleiden en oplossingen aan te dragen voor verschillende scenario’s.

Dat kan gaan van ondernemingen die stabiliteit willen als ze goederen aan- of verkopen in een andere munt, over het beheersen van wisselvallige interestvoeten in huidige of toekomstige leningen, tot het scheppen van een stabiele financiële omgeving waarin ze gestaag hun lonen kunnen betalen. Maar we dekken ook grondstoffen in: ondernemingen die veel energie, metaal, of bijvoorbeeld tarwe gebruiken – nog maar een paar van de grondstoffen die aan prijsfluctuaties onderhevig zijn – mogen op onze expertise rekenen om hun onzekerheid naar zekerheid om te buigen.

Als ondernemingen aan het einde van het jaar met de budgetten van de komende jaren bezig zijn, is het nemen van assumpties in budgetten en kosten een factor waarmee de toekomstige markten natuurlijk geen rekening houden. En dat kan voor ongerijmdheden zorgen in de werking van het komende boekjaar. Ook daarvoor dragen wij regelmatig oplossingen aan, die vertrouwen injecteren in dat hele proces. Wij helpen ondernemers om de ‘viabiliteit’ van hun onderneming onafhankelijk te maken van wat er op de financiële markten gebeurt. Die voortdurende oplossingsgerichtheid, in elk scenario, zit er bij BNP Paribas Fortis ingebakken.”

Internationale voeling

Omdat Belgische ondernemingen almaar vaker de stap naar het buitenland zetten, is het cruciaal om met een internationale blik naar de zich ontwikkelende economie te kijken.

Raxhon: “In de economische ruimte is alles sterk met elkaar verweven. De energiecrisis, bijvoorbeeld, speelde zich niet alleen binnen de nationale grenzen af. De elektriciteitsprijzen bij ons waren in die tijd ook rechtstreeks gelinkt aan het feit dat Frankrijk gedurende een periode minder nucleaire energie kon leveren. De Amerikaanse verkiezingen hebben, door de zenuwachtigheid van beleggers en de markten daarrond, een rechtstreekse invloed op zakendoen in de internationale ruimte. En zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

We verwachten trouwens dat die wederzijdse afhankelijkheid en volatiliteit zal aanhouden: er zijn een groot aantal trends in de economie en in de wereld die de onzekerheid voeden. Daarom is het zo belangrijk om de voeling met die wereld en die onzekerheden te behouden. Bij BNP Paribas Fortis doen we dat door gebruik te maken van een wereldwijd netwerk van experts, dat eigenlijk nooit slaapt. Wát er ook gebeurt en wáár het zich ook afspeelt: altijd zijn er wel mensen van onze bank in de buurt die de situatie opvolgen en ons in realtime raad geven over hoe we onze klanten daar het best over informeren. Dat netwerk, dat is voor ons en onze klanten goud waard.”

Discover More

Contact
Close

Contact

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

U bent zelfstandige, oefent een vrij beroep uit, start of leidt een kleinere, lokale onderneming? Ga dan naar onze website voor professionelen.

U bent particulier? Ga dan naar onze website voor particulieren.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Typ de code die in de afbeelding wordt getoond:

captcha
Check
De Bank verwerkt uw persoonsgegevens overeenkomstig de Privacyverklaring van BNP Paribas Fortis NV.

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Top