Article

23.01.2019

Genderongelijkheid: in dit tempo hebben we nog een eeuw nodig!

Het gaat niet goed met de gelijkheid tussen vrouwen en mannen, onder meer op professioneel vlak. De conclusies van het rapport van het World Economic Forum over dit thema zijn immers niet bemoedigend ... Want ook in 2018 blijkt er nog een grote ongelijkheid te bestaan. Dat is ook in ons land het geval: België staat op de 32e plaats wereldwijd.

Gelijkheid tussen vrouwen en mannen is niet gewoon een principekwestie. Het is ook een maatschappelijke vereiste om te kunnen inspelen op de grote uitdagingen van de toekomst. Dat is althans wat het World Economic Forum benadrukt in haar rapport over ongelijkheid. Het WEF herinnert ons er bovendien aan dat alle spelers, en met name de bedrijven, meer dan ooit moeten rekenen op de competenties, ideeën en acties van die andere helft van de mensheid: de vrouw.

Een index voor inzicht ...

In haar studie geeft de internationale organisatie een stand van zaken over de situatie en buigt ze zich over de genderverschillen aan de hand van vier fundamentele pijlers: economische kansen en deelname aan de arbeidsmarkt, politieke emancipatie, opleidingsniveau en gezondheid. De methodologie is gebaseerd op een index (de gender gap index) tussen 0 en 1, waarbij 1 (dus 100%) gelijk is aan de perfecte gelijkheid. Op die manier kunnen de 149 geanalyseerde landen worden gerangschikt. Wat gezondheid en opleiding betreft, zijn de verschillen klein: respectievelijk 96 en 95% voor de volledige planeet. Op het vlak van politieke en economische aspecten zijn er daarentegen nog enorme verschillen. Ondanks de vooruitgang die al werd geboekt, is er dus nog een lange weg te gaan!

Een nog diepe kloof op de arbeidsmarkt

De gelijkheid is wereldwijd dus nog niet wat ze zou moeten zijn. Dat zien we met name in de politiek en de economie, met scores van respectievelijk 22 en 59%. Vrouwen blijven over het algemeen dus ondervertegenwoordigd in de politiek. Dat is de harde realiteit. Wat de arbeidsmarkt betreft, houdt de index rekening met drie basisdimensies: de loonkloof, de aanwezigheid van vrouwen in beroepsactiviteiten en hun positie in bedrijven. En deze drie dimensies maken de genderverschillen dus concreet. In de eerste plaats zien we dat de loonkloof blijft bestaan. Daarnaast benadrukt het rapport ook de moeilijkheden die vrouwen ondervinden om management- en directiefuncties te bekleden in bedrijven. Die situatie blijft zwaar doorwegen op de balans van de economische ongelijkheid tussen beide geslachten. Een eervolle vermelding is in dit opzicht voor Laos, waar het genderverschil op economisch vlak slechts 9% bedraagt ...

Weinig bemoedigende vooruitzichten ...

Het rapport van het WEF bestaat al sinds 2006 en deze keer zijn het niet alleen de conclusies van 2018 die verontrustend zijn, maar ook de evolutie door de jaren heen ... Om de politieke en economische verschillen in de verf te zetten, formuleert het WEF de problematiek als volgt: "Als we in dit tempo verder evolueren, hebben we 202 jaar nodig om de positie van vrouwen en mannen in de politiek volledig gelijkwaardig te maken en 107 jaar voor de economie!" Voor alle domeinen samen zou het gaan om zo'n 108 jaar. De cijfers spreken dus voor zich en laten geen enkele twijfel bestaan over de situatie wereldwijd. En in Europa? Daar zijn de cijfers 'iets minder negatief': er zou 61 jaar nodig zijn om de ongelijkheid weg te werken in alle domeinen. We kunnen dus stellen dat West-Europa de regio met de grootste gelijkheid ter wereld is, met een gemiddelde van 75,8% dat we voornamelijk te danken hebben aan de Scandinavische landen. Gezondheid en opleiding trekken de index uiteraard naar omhoog. Het zal u niet verbazen dat IJsland de beste resultaten behaalde. Dat land is er immers in geslaagd om 85% van de ongelijkheid weg te werken. Het wordt op de voet gevolgd door Noorwegen, Zweden en Finland, én ook door Nicaragua en Rwanda.  

En de Belgische vrouwen?

België staat op de 32e plaats na Burundi en de Bahama’s, maar ook na enkele Europese landen zoals onder meer Spanje, Nederland en Frankrijk (12e plaats). Net als in de meeste landen wereldwijd zijn er nagenoeg geen verschillen op het vlak van gezondheid en opleiding. Voor de pijlers politiek en economie is er echter wel nog werk aan de winkel. België krijgt immers pas een 49e plaats inzake economische kansen en deelname aan de arbeidsmarkt, na Portugal en Ierland, maar wel vóór Frankrijk en Nederland. En in de politiek? Ook daar is er nog ruimte voor verbetering, want onze score bedraagt daar slechts 26% (terwijl perfecte gelijkheid overeenstemt met 100%).

Article

22.09.2022

Wie wint dit jaar een Private Equity Award?

Op 12 oktober 2022 worden de Private Equity Awards uitgereikt. Samen met de Belgian Venture Capital & Private Equity Association (BVA) organiseren we dit event al voor de vijfde keer. Ontdek de negen genomineerden.

De Private Equity Awards belonen Belgische bedrijven die in hun groei en ontwikkeling ondersteund worden door een private-equity- of venture-capital-investeerder. Het is al de vijfde keer dat de Belgian Venture Capital & Private Equity Association (BVA) en BNP Paribas Fortis deze prestigieuze prijsuitreiking organiseren.

De negen finalisten werden genomineerd op basis van criteria zoals duurzame groei, authentiek leiderschap en actief aandeelhouderschap. Ze zijn onderverdeeld in drie awardcategorieën: Venture capital, Growth en Buy-out bedrijf van het jaar. We stellen ze kort aan u voor.

Venture company of the year

Dit zijn jonge ondernemingen die met de steun van een venture capital-investeerder een innovatief product of dienst ontwikkelen en op de markt brengen.
  • Aerospacelab
    Aerospacelab is een innovatieve scale-up gespecialiseerd in satellietplatformen en informatie verkregen op basis van geospatiale technologie. Het bedrijf ontwerpt, produceert en exploiteert een constellatie van satellieten voor detectie op afstand en verzamelt zo nuttige informatie.
  • Precirix
    Precirix is een biofarmaceutisch bedrijf en een spin-off van de VUB. Het legt zich toe op de verlenging en verbetering van het leven van kankerpatiënten door precisieradiofarmaceutica te ontwerpen en te ontwikkelen.
  • Qover
    Qover stelt elk digitaal bedrijf in staat om verzekeringen in te bedden in zijn waardepropositie. Het bedrijf bouwde een techplatform dat elk verzekeringsproduct in een paar dagen in elke markt, in elke taal en in elke munteenheid kan lanceren.

Growth company of the year

Dit zijn ondernemingen die hun activiteiten fors uitbreiden via organische groei of acquisities. Ze brengen een financiële partner aan boord die geen controle beoogt.
  • Efficy
    Efficy biedt een complete en sterk aanpasbare SaaS (Software as a Service) CRM-oplossing (Customer Relationship Management) aan. Het bedrijf wil zijn omvang met vijf vermenigvuldigen tot 5% van de onafhankelijke CRM-markt in Europa, binnen vijf jaar.
  • Fedrus International
    Fedrus International is een internationale bouwmaterialengroep die actief is in de productie en distributie van dak- en gevelmaterialen en diensten met een focus op EPDM-rubber en zink. Het bedrijf wil de voorkeurspartner zijn van professionals dankzij een hoge kwaliteitsstandaard en een grote innovatiezin.
  • Lansweeper
    Lansweeper is een IT Asset Management-platformprovider die bedrijven helpt hun IT-apparaten en netwerk beter te begrijpen, te beschermen en centraal te beheren. Het bedrijf ontwikkelde een softwareplatform om alle soorten technologiemiddelen, geïnstalleerde software en gebruikers te inventariseren.

Buy-out company of the year

Deze ondernemingen realiseren groei via een betrokken management en met de steun van een private-equity-investeerder met een controleparticipatie.
  • Baobab Collection
    Baobab Collection biedt diffusers en kaarsen aan, gemaakt van handgeblazen glas of metaal bekleed met kostbaar leer. Het Belgische merk blijft trouw aan zijn waarden van vakmanschap en uitmuntendheid door Europese expertise en ambachtslieden te ondersteunen.
  • Sylphar
    Sylphar ontwikkelt en verpakt wereldwijd innovatieve en consumentvriendelijke OTC-producten. Dat zijn medicijnen die rechtstreeks aan de consument verkocht worden zonder tussenkomst van een arts. Denk aan tandbleekproducten en huid-, haar- en lichaamsverzorgingsproducten.
  • House of HR
    House of HR is een toonaangevende Europese hr-dienstverlener die zich richt op Specialised Talent Solutions en Engineering & Consulting. Hun doel is om talenten en dromen van mensen te verbinden met succesvolle bedrijven.

Innovatie en duurzame groei stimuleren

"Private equity is een financieringsinstrument dat perfect geschikt is om innovatie en duurzame groei te stimuleren. Dat vertaalt zich in een sterke groei. Private equity is immers meer dan kapitaal aanbrengen. Durfkapitaalinvesteerders delen ook kennis en bieden hun netwerk aan, wat heel wat deuren opent. Alle genomineerden zijn terechte kanshebbers. Ik ben zeer benieuwd welk bedrijven met een award naar huis gaan", zegt Raf Moons, Head of BNP Paribas Fortis Private Equity.

Meer weten Private Equity bij BNP Paribas Fortis.

Bron: Persbericht BVA

Article

16.09.2022

Mobiliteitsoplossingen van de toekomst

De mobiliteitsbehoeften van uw medewerkers staan niet stil en ook de wetgeving verandert razendsnel. Als bedrijf is het dan ook cruciaal om vandaag werk te maken van de mobiliteit van morgen.

Een wereld in verandering

Vandaag met de wagen op klantenbezoek, morgen thuiswerk en vrijdag met de trein en de deelstep van het station naar kantoor … De mobiliteitsbehoeften van uw medewerkers staan niet stil en de vraag naar duurzame, geïntegreerde en flexibele oplossingen neemt toe. Ook de wetgeving en de economische omstandigheden veranderen ongezien snel. In het kader van de verduurzaming van de automobielsector stelde de overheid een aantal ambitieuze doelstellingen voorop, zoals broeikasgasvrije bedrijfswagens tegen 2026 en inzetten op slimme mobiliteit voor het woon-werkverkeer. Daarom denken veel bedrijven vandaag na over een transitie van een ‘car policy’ naar een ‘mobility policy’, waarin werknemers ook toegang krijgen tot andere, alternatieve vervoersmiddelen. Alleen komt er in de praktijk heel wat extra administratie bij wanneer uw werknemers kiezen voor een gecombineerde mobiliteit om zich te verplaatsen. Met een toekomstgerichte digitale mobiliteitsoplossing op maat van uw bedrijf neemt u alvast een mooie voorsprong.

Medewerkers willen zelf kiezen

Een multimodale mobiliteit is een belangrijke troef om talent aan te trekken en te behouden. Niet iedereen is gebaat met enkel een bedrijfswagen als transportmiddel. Uw medewerkers willen zelf kunnen kiezen hoe ze zich van en naar het werk verplaatsen. De ene dag is de auto de beste optie, de andere dag de fiets of het openbaar vervoer. Door te evolueren naar een flexibel mobiliteitsbeleid kunnen medewerkers in de toekomst kiezen voor die mobiliteitoplossingen die het beste bij hen passen. Zodat ze in alle vrijheid en met een goed gevoel naar het werk kunnen gaan.

Vermindering van de CO²-uitstoot

De komende jaren wacht ons een heuse uitdaging. Mobiliteit en de logistieke sector zijn in ons land verantwoordelijk voor maar liefst 22% van de CO²-uitstoot. Als we de Europese doelstelling willen behalen – de uitstoot met 55% verminderen tegen 2030 – moeten we dringend werk maken van een groenere mobiliteit. De elektrificatie van uw vloot in combinatie met een zachte mobiliteit is alvast een stap in de juiste richting. De overheid stimuleert die transitie naar emissievrije mobiliteit door voertuigen op fossiele brandstoffen fiscaal te ontmoedigen en elektrificatie te belonen. Denk daarbij verder dan enkel de aanschaf of het leasen van elektrische voertuigen.

Naar slimme, geïntegreerde mobiliteitsoplossingen

Mobiliteitskaarten die een alles-in-een-oplossing bieden voor alle professionele verplaatsingen van uw medewerkers zijn nog relatief onbekend, maar functioneren prima. Zo bieden ze de mogelijkheid om alle nodige vervoersmiddelen te boeken en te betalen, van leasewagen, openbaar vervoer, taxi tot deelmobiliteit van fietsen, scooters, steps en auto’s. Medewerkers kunnen er ook hun leaseauto mee voltanken, opladen en parking en carwash betalen.

Mobiliteitsplatformen en -apps gaan nog een stapje verder: zij stellen in realtime de ideale multimodale oplossing voor in functie van behoeften en verkeersomstandigheden. Bijvoorbeeld: met de auto tot aan de rand van Brussel en daarna overstappen op een elektrische step of bij mooi weer met de fiets naar kantoor. De gebruiker van de mobiliteitsapp kan bovendien meteen een ticket kopen bij de geschikte mobiliteitsaanbieder, met een mobiliteitsbudget dat de werkgever ter beschikking stelt via een gekoppeld mobiliteitsplatform. Dergelijk platform laat werkgevers toe om hun ‘mobility policy’ in te stellen op maat van de specifieke behoeften. Zo worden alle mobiliteitsoplossingen van de werknemers beheerd op eenzelfde platform. Bovendien is dit alles rechtstreeks verbonden met de ‘payroll’ van het sociaal secretariaat. Op die manier wordt op elk moment de werkelijke situatie weergegeven en worden de lonen steeds correct berekend rekening houdend met de individuele mobiliteitsplannen en -uitgaven.
Weg fileleed en administratieve rompslomp, welkom duurzame mobiliteit!

Werk maken van een mobiliteitsbeleid dat inspeelt op de steeds veranderende behoeften van uw medewerkers én inzetten op duurzaamheid? Onze experts denken graag met u mee.

Mobiliteitsoplossingen worden aangeboden door Arval Belgium nv, met tussenkomst van BNP Paribas Fortis nv, Warandeberg 3, B-1000 Brussel, RPR Brussel BTW BE0403.199.702.
De hier verstrekte informatie geldt niet als aanbod. Een aanbod wordt slechts gedaan na aanvaarding van uw dossier en zal steeds onderworpen zijn aan de algemene voorwaarden van Arval Belgium nv.

Article

15.09.2022

Leeuw van de Export bekroont twee Vlaamse bedrijven

Woensdag 14 september reikte FIT voor de 21ste keer zijn Leeuw van de Export uit in de Brabanthal in Leuven. Twipe Mobile Solutions en Kipco-Damaco sleepten de prestigieuze award in de wacht. Proficiat!

Flanders Investment & Trade (FIT) bekroont elk jaar twee Vlaamse bedrijven met straffe exportresultaten met een Leeuw van de Export. Op de uitreiking, die dit jaar opnieuw live plaatsvond in de Brabanthal in Leuven, sleepte techspeler Twipe Mobile Solutions de award in de wacht in de categorie bedrijven met maximaal 49 medewerkers. In de categorie bedrijven met 50 of meer medewerkers ging de titel naar voedingsbedrijf Kipco-Damaco.

Technologie boven met Twipe Mobile Solutions

Een gebruiksvriendelijke digitale krant, inzicht in leesgedrag en nieuwsselecties op maat: in een notendop zijn dat de winnende features van Twipe Mobile Solutions’ SaaS-toepassingen. Het bedrijf uit Heverlee helpt op die manier zo’n 80 invloedrijke krantentitels hun brood te verdienen met digitale lezersabonnementen.

Na een eerste mobiele nieuwsapp in samenwerking met mediagroep Corelio en de eerste exclusief digitale krant in Frankrijk volgde JAMES in Groot-Brittannië. Deze digitale butler die gepersonaliseerde leeslijsten samenstelt voor abonnees, trok de aandacht van Google die hen beloonde met een innovatiesubsidie.

Ondertussen is Twipe Mobile Solutions actief in 13 landen, samen goed voor 92% van de omzet. Frankrijk is momenteel de grootste markt, maar Twipe heeft fikse ambities voor het VK en de VS, werkt voor Duitsland aan een groeiformule en richt ook zijn pijlen op Azië.

Kipco-Damaco: van Oostrozebeke tot Singapore

Het kippenvlees in uw favoriete frituursnack of worst? Dat wordt allicht geproduceerd bij Kipco-Damaco, het familiebedrijf dat de voorbije jaren evolueerde van een West-Vlaams pluimveeslachthuis tot wereldwijde producent en verdeler van kippenseparatorvlees voor verdere verwerking.

Na een eerste buitenlands verkoopkantoor in Singapore in 2008, volgden 4 productiesites en 11 vestigingen in onder meer Brazilië, India, de Filipijnen en Vietnam. In 2020 opende Kipco-Damaco nog nieuwe kantoren in Hongkong en Polen en bereikte het de kaap van 150 exportlanden. De export is goed voor 83% van de omzet, waarvan een aanzienlijk deel uit niet-EU-markten.

Jaar na jaar verlegt het bedrijf zijn grenzen én diept het andere businessunits verder uit. Zo exporteert het bedrijf ondertussen niet alleen kippenvlees, maar ook diepvriesvlees, -frieten, -groenten en -vis voor de retail en het foodservicessegment.

Geïnspireerd door deze twee Leeuwen?

Heeft u exportplannen met uw bedrijf? Ontdek onze ruime waaier aan oplossingen om uw import- en exportactiviteiten te optimaliseren, beveiligen en financieren.

Article

07.09.2022

Wie maakt kans op een Leeuw van de Export in 2022?

Op woensdagavond 14 september reikt FIT voor de 21ste keer zijn Leeuw van de Export uit: dé bekroning van Vlaamse bedrijven met straffe exportresultaten. Wordt het Belkorn, Twipe Mobile Solutions, XenomatiX, Bogaerts Greenhouse Logistics, Kipco-Damaco of Lambo Laboratoria?

Flanders Investment & Trade (FIT) reikt elk jaar een Leeuw van de Export uit aan twee bedrijven die het afgelopen jaar mooie exportsuccessen boekten. We stellen de zes genomineerden graag aan u voor. Laat u inspireren door hun buitenlandse expansieverhalen. Op 14 september worden de strafste exporteurs in de bloemetjes gezet in de Brabanthal in Leuven.

Genomineerden in de categorie bedrijven met maximaal 49 medewerkers

Belkorn uit Diest
Gezonde en lekkere ingrediënten van hoge kwaliteit die goed zijn voor mens en planeet. Met die duurzame visie pakte Belkorn al uit in 1985. Het bedrijf bracht toen de eerste biobabykoek op de markt in Europa en liep daarmee ver vooruit op de huidige biotrend. In 2010 komen de exportplannen in een stroomversnelling als het voor een Brits bedrijf koekjes mag produceren. Rusland en Australië volgen en vandaag is Belkorn actief in 30 landen. Meer dan 95% van de omzet komt uit export.

CEO Jos Corthouts: “Dankzij continue investeringen in innovatie en een ultramodern productiecentrum zijn we de afgelopen 5 jaren hard gegroeid. In de toekomst hopen we sterker te worden in Ierland, Australië en Nieuw-Zeeland en voet aan de grond te krijgen op de Duitse markt.”

www.belkorn.com

Twipe Mobile Solutions uit Heverlee
Twipe Mobile Solutions uit Heverlee helpt zo’n 80 invloedrijke krantentitels aan hogere lezerscijfers en inkomsten met een gebruiksvriendelijke digitale krant, inzicht in leesgedrag en nieuwsselecties op maat. Na een eerste mobiele nieuwsapp en de eerste exclusief digitale krant in Frankrijk volgde JAMES in Groot-Brittannië, een digitale butler die gepersonaliseerde leeslijsten samenstelt voor abonnees. Ondertussen is Twipe Mobile Solutions actief in 13 landen, samen goed voor 92% van de omzet.

CEO Danny Lein: “De komende jaren willen we een tech scale-up uitbouwen die in de Champions League van de nieuwsindustrie speelt, maar trouw blijven aan onze Vlaamse wortels. Met intelligente innovatie, enorme werkkracht en teamspirit kan je groeien en internationaal weerklank krijgen.”

www.twipe-mobile.com

XenomatiX uit Leuven
XenomatiX ontwikkelt innovatieve lasersystemen voor zelfrijdende wagens. Het Leuvense bedrijf biedt daarmee een antwoord op de vraag van de automobielindustrie naar meer compacte, betrouwbare en betaalbare sensoren. Ondanks de kleinschalige productie, is XenomatiX wel heel lokaal aanwezig in de grote automobiellanden zoals Duitsland, de VS, China, Japan en Zuid-Korea om er de technologie uit te leggen en te demonstreren. Met hun veelbelovende technologie willen ze wereldwijd het verschil maken.

CEO Filip Geuens: “Wij willen met onze technologie en de werkgelegenheid die daaruit voortvloeit een economisch relevante bijdrage leveren aan de maatschappij.”

www.xenomatix.com

Genomineerden in de categorie bedrijven met 50 of meer medewerkers

Bogaerts Greenhouse Logistics uit Hoogstraten
Bogaerts Greenhouse Logistics is de grootste speler in de automatisatie van glastuinbouw. Het bedrijf ontwikkelt machines, apparaten en andere logistieke hulpmiddelen om te sproeien, oogsten en sorteren in moderne glazen serres. De gesofisticeerde systemen, geproduceerd in Hoogstraten, worden ondertussen ingezet in meer dan 40 landen.

CEO Joris Bogaerts: “Binnen Europa zitten we qua terminalautomatisatie stilaan aan het plafond. Maar in Oost-Europa, Rusland en China liggen er tal van grootschalige projecten op de tekentafel. En het Afrikaanse continent biedt nog heel wat potentieel. Wij willen tot de top 3 van de wereld behoren.”

www.bogaertsgl.com

Kipco-Damaco uit Oostrozebeke

Het kippenvlees in uw favoriete frituursnack of kookworst? Dat wordt allicht geproduceerd bij Kipco-Damaco, dat de voorbije jaren evolueerde van een West-Vlaams pluimveeslachthuis tot wereldwijde producent en verdeler van kippenseparatorvlees voor verdere verwerking. Na een eerste buitenlands verkoopkantoor in Singapore, volgden 4 productiesites en 11 vestigingen in onder meer Brazilië, India, de Filipijnen en Vietnam: een belangrijke meerwaarde dankzij de lokale marktkennis en korte lijnen met de vleestechnologen bij Kipco-Damaco. De export is goed voor 83% van de omzet, waarvan een aanzienlijk deel naar de EU.

Mede-eigenares en commercial & marketing director Iris Vandaele: “We zijn durvers die op elke uitbreidingskans springen. We valoriseren kippenseparatorvlees, maar halen bijvoorbeeld ook proteïnes uit veren voor dierenvoeder. We waren al circulair voordat het een hot topic werd.”

www.damaco-group.com

Lambo Laboratoria uit Wijnegem

Familiebedrijf Lambo Laboratoria ontwikkelt hoogkwalitatieve gelatinecapsules voor de farma- en voedingssupplementensector. Geen massaproductie, maar op vraag en op maat van de klanten. De keuze voor een nichemarkt stuwt al 15 jaar de internationale groei, met vandaag een afzet naar 30 landen. Ondertussen komt 78% van de omzet uit export, waarvan het leeuwendeel naar onze buurlanden, Italië en Polen. Het bedrijf ziet nog veel groeipotentieel, zowel geografisch als in specifieke marktsegmenten, en zoekt partners in Duitsland en Italië. Ook verre markten lonken.

Managing director Uwe Leonard: “We spelen onze Vlaamse verankering bewust uit. Het is opvallend dat we in het buitenland vaak meer naar waarde geschat worden dan in eigen land. ‘Made in Belgium’ is er een kwaliteitslabel.”

Ontdek op 14 september wie de 2 laureaten zijn van Leeuw van de Export 2021. Schrijf u vooraf in op www.leeuwvandeexport.be.

Bent u klaar voor uw eerste internationale avontuur of wilt u uw internationale activiteiten verder uitbreiden? Wij bieden een ruime waaier oplossingen om uw import- en exportactiviteiten te optimaliseren, beveiligen en financieren.

Bron: Wereldwijs 2022

Discover More

Contact
Close

Contact

Zou u onderstaande vragen kunnen beantwoorden? Zo kunnen wij uw aanvraag sneller en op een meer geschikte manier behandelen. Alvast bedankt.

U bent zelfstandige, oefent een vrij beroep uit, start of leidt een kleinere, lokale onderneming? Ga dan naar onze website voor professionelen.

U bent particulier? Ga dan naar onze website voor particulieren.

Is uw onderneming/organisatie klant bij BNP Paribas Fortis?

Mijn organisatie wordt bediend door een Relationship Manager:

Uw boodschap

Typ de code die in de afbeelding wordt getoond:

captcha
Check
De Bank verwerkt uw persoonsgegevens overeenkomstig de Privacyverklaring van BNP Paribas Fortis NV.

Bedankt

Uw bericht is verzonden.

We antwoorden u zo snel mogelijk.

Terug naar de huidige pagina›
Top